Ta informacja już od kilku dni krąży po internetach, jednak stwierdziliśmy, że wrzucimy ją na serwis, bo możliwe, że kogoś z was ominęła. Wydawnictwo Lucky Duck Games pracuje nad nową grą legacy o nazwie Divinus. To najnowsza gra Filipa Miłuńskiego, która będzie łączyć ciekawą mechanikę kościano-kafelkową z angażującą historią i możliwościami aplikacji mobilnej. Trzeba przyznać, że LDG nie zwalniają tempa i pracują nad coraz to ciekawszymi projektami.
Starcie dwóch panteonów
Nordyccy bogowie wyruszają na podbój starożytnej Grecji. Rozegra się zacięta rywalizacja pomiędzy dwoma panteonami, w wyniku której powstanie nowy boski ład. Gracze, jako ambitni półbogowie, będą starali się wkupić w łaski każdej ze stron, bo jak głosi przepowiednia, gdy opadnie bitewny kurz, tylko jeden ze śmiałków zostanie wywyższony i zasiądzie pomiędzy bogami. Kto będzie tym wybrańcem?
Mechanika legacy
„Divinus” to gra typu legacy, w której zasady i elementy rozwijają się z partii na partię. Rozgrywka podzielona jest na 12 scenariuszy tworzących fabularną kampanię, a każdy scenariusz rozpoczyna otwarcie pudełka z nowymi komponentami i zasadami gry. Gracze w trakcie kampanii będą modyfikować komponenty, umieszczając na nich naklejki, dzięki czemu kości, kafelki oraz inne elementy gracza będą nieustannie ewoluować. Po zakończeniu kampanii gracze będą mogli grać w swoją unikalną, zmienioną w toku kampanii wersję gry – w regrywalnym trybie „nieskończonym”.
Eurogra z silnym elementem narracyjnym
„Divinus” to rywalizacyjna eurogra wzbogacona o silny element narracyjny. W każdej turze gracze będą wydawać kości ze swoich zasobów, aby odkrywać nowe tereny i układać je na swojej mapie półboga. Wybór krain i zawartych na nich elementów oraz odpowiednie ich ułożenie pozwoli graczom na realizowanie celów i specjalnych zadań scenariusza. Dzięki narracji prowadzonej przez aplikację działania graczy będą mocno osadzone w kontekście fabularnym.
Wsparcie aplikacji mobilnej
„Divinus” to gra hybrydowa, czyli łącząca zalety planszówki z możliwościami aplikacji mobilnej. Skanując elementy gry, gracze będą poznawać historię świata i dokonywać różnych wyborów, które wpłyną na przyszłe wydarzenia. Aplikacja zapamięta poczynania graczy, zmieniając możliwe do wykonania akcje w kolejnych turach.
„Naszym celem w przypadku Divinusa było stworzenie unikalnej, a jednocześnie przystępnej gry” mówi Filip Miłuński, projektant gry i Dyrektor Kreatywny w Lucky Duck Games. „Tak samo jak w przypadku naszych wcześniejszych gier, ważną częścią gry jest aplikacja mobilna, która pozwala na zanurzenie graczy w opowieści, jednocześnie zapewniając dynamiczne środowisko gry. Zależało nam na stworzeniu rywalizacyjnej gry legacy, łączącej ciekawą mechanikę z angażującą historią. Początkowe zasady są proste do wytłumaczenia, jednak wraz z otwieraniem kolejnych scenariuszy świat gry rozwija się i zapewnia długą przygodę pełną wyborów wpływających na kształt rozgrywki. Zarówno kampania jak i tryb post-kampanijny zaprojektowane są tak, aby gracze mogli dopasować świat i postaci półbogów do swojego stylu gry”.
Gracze mogą spodziewać się, że kampania Diviniusa na platformie Gamefound rozpocznie się jeszcze tego lata. Lucky Duck Games potwierdziło polską, angielską i francuską wersję językową, szukając także partnerów dla innych wersji.
Założyciel bloga. Z grami planszowymi związany od 2014 roku. Wielki fan gier z klimatem, ale nie pożałuje również czasu na porządne euro. Przed planszówkami jego największą pasją były gry fabularne, z którymi związany był praktycznie od dziecka. Lubi uzasadnioną losowość — gry planszowe mają sprawiać mu przyjemność, a nie wrażenie nadgodzin z Excelem w roli głównej. Czemu „angry” chcielibyście zapytać? Ano, raczej nie szczędzi języka, gdy trzeba. Chociaż i tak ostatnio trochę złagodniał. „Pisze jak jest”. Jeżeli coś mu się nie podoba, to nie boi się o tym mówić.