Zwolnijcie Bohaterowie!
Strasznie mi się nie chciało pisać tego tekstu… no nic, ale jak się zobowiązałem, to trzeba jechać z tematem. Tak jak w poprzednim tekście i tym razem przybliżę wam jeden z grzechów dostępnych w podstawowym pudle z grą The Others od Portal Games. Tym razem chodzi o Lenistwo.
LENISTWO
Grzech dostaje bonus, a raczej bohaterowie dostają osłabienie w momencie, gdy rozpoczną walkę ze sługami grzechu. Mogą wybrać, albo w trakcie ruchu muszą przemieścić się o jedno pole mniej (jednak nie mniej niż jedno pole) lub otrzymać jedno obrażenie. Walka dla bohaterów staje się więc dosyć ryzykowna, jednak jak dobrze wiemy, nie da się zwyciężyć grzechu bez walk. Można je ograniczyć do minimum, ale nie da całkowicie wyeliminować. W The Others chodzi przecież o radosną (lecz taktyczną) napieprzankę.
KARTY GRZECHU
Karty zmuszają bohaterów do bierności w działaniach. Albo blokują ruch, albo nakładają na aktywnych bohaterów różne ograniczenia lub osłabienia – w postaci zepsucia lub dodatkowych obrażeń. Sprowadza to do tego, że gracze będą spowolnieni w działaniach lub będą ryzykować stratą postaci.
FIGURKI
W tym przypadku Awatar Grzechu już taki wypasiony nie jest, ale nie ma co się równać Awatara Pychy. Abominacje Lenistwa są za to dużo fajniejsze od poprzedniego grzechu. Wielkie obślizgłe stwory z wywalonym językiem, który wleką po ziemi. Lenistwo w najczystszej postaci. Nie rozumiem do końca projektu manipulatora. Wygląda jak zwykły gość w płaszczu. No, może z trochę krzywą facjatą.
STRATEGIA GRZECHU
Bohaterowie nie będą raczej chętnie podejmowali walki. W efekcie będą próbowali używać umiejętności z kafli miasta, by torować sobie drogę do celu lub będą prowokowali walki w taki sposób, by to grzech je rozpoczynał. Grzech oczywiście wolałby, żeby bohaterowie je rozpoczynali. Może to zrobić poprzez rozdzielenie swoich sił po całej planszy, bez grupowania. Co prawda w grupie raźniej (bo więcej kostek), ale pamiętaj, że będziesz mógł łatwiej dorwać bohatera po ew. walce, a jak gracz będzie uparty i zamiast walczyć, spróbuje jej uniknąć to i tak dostanie darmowe obrażenie przechodząc przez pole z potworem.
PODSUMOWANIE
Lenistwo jest dosyć ciekawe, jednak trzeba mocno się nakombinować, by zdobyć przewagę. Prowokowanie walk wcale nie jest takie proste. Gracze mogą szarżować mniej obitymi postaciami, a resztą się skutecznie leczyć. Bardzo fajnie jest to, że gra tym grzechem wcale nie jest takie oczywista. Fajnym zestawieniem z nim są lekarze oraz zakonnice – blokują oni możliwość leczenia po walce, co idealnie współgra z główną umiejętnością grzechu. Pamiętajcie jednak, że umiejętności akolitów nie dotyczą walki dystansowej!

Założyciel bloga. Z grami planszowymi związany od 2014 roku. Wielki fan gier z klimatem, ale nie pożałuje również czasu na porządne euro. Przed planszówkami jego największą pasją były gry fabularne, z którymi związany był praktycznie od dziecka. Lubi uzasadnioną losowość — gry planszowe mają sprawiać mu przyjemność, a nie wrażenie nadgodzin z Excelem w roli głównej. Czemu „angry” chcielibyście zapytać? Ano, raczej nie szczędzi języka, gdy trzeba. Chociaż i tak ostatnio trochę złagodniał. „Pisze jak jest”. Jeżeli coś mu się nie podoba, to nie boi się o tym mówić.