
Dziś premierę mają kolejne dodatki do świetnego LCG (kolekcjonerskiej gry karcianej) Horror w Arkham. Mowa tu oczywiście o rozszerzeniu o nazwie Zmowa nad Innsmouth oraz pierwszej paczce Mitów do tegoż cyklu – Zbyt Głęboko. Fanów Horroru namawiać nie trzeba, a wszystkich niegrających w tę karciankę – mocno zachęcam do rozpoczęcia z nią przygody (chociaż to trochę srebrników kosztuje), bo Galakta ostatnio zaczęła dodrukowywać brakujące cykle. Recenzję podstawki znajdziecie tutaj.
Zmowa nad Innsmouth

Mieszkańcy Innsmouth nie lubią, aby obcy wścibiali nos w ich życie.”
—H.P. Lovecraft, Widmo nad Innsmouth
Niedaleko Arkham, na wybrzeżu Atlantyku, leży zapuszczone miasteczko Innsmouth. Aura zaniedbania i rozkładu spowija miasto niczym oceaniczna mgła – od dziwnie świecących okien hotelu Gilman House po opuszczony i walący się most przy Fish Street. Tuż za granicami miasteczka, wybrzeże Innsmouth jest usiane podmokłymi tunelami pływowymi i nienaturalnymi zatoczkami. Któż wie, jakie dziwne głębinowe skarby można znaleźć wśród rybich ości i gnijących wodorostów?
Zmowa nad Innsmouth otwiera szósty cykl do Horroru w Arkham: Gry karcianej, w ramach którego weźmiecie udział w pokrętnej, achronologicznej przygodzie, poczynając już od pierwszych dwóch scenariuszy kampanii zawartych w tym rozszerzeniu. Od samego centrum Innsmouth po zdradliwe wybrzeże, a nawet dalej, scenariusze te stanowią początek historii, która będzie kontynuowana na łamach kolejnych sześciu Zestawów Mitów.
Dwa nowe scenariusze to oczywiście nie wszystko – Zmowa nad Innsmouth wprowadza również pięciu nowych badaczy, wraz z istnymi zatopionymi skarbami w postaci nowych kart graczy, zaprojektowanych z myślą o nowym stylu gry i strategiach tworzenia talii. Zapewne będą to przydatne narzędzia, by poradzić sobie z wyzwaniami, jakie stanowić będą nowe elementy mechaniki związane z żetonami kluczy, zalania, błogosławieństwa czy klątwy!
Kup: Aleplanszówki.pl | Galakta
Zbyt głęboko

Odkąd obudziliście się w wilgotnej, złowrogiej jamie na wybrzeżu Atlantyku, wspomnienia waszego pobytu w Innsmouth są poplątane i trudne do poskładania w logiczną całość. Po co w ogóle przyjechaliście do Innsmouth? Co się działo między waszym przybyciem a koszmarem, który przeżyliście w podmokłych tunelach? Co łączy Ezoteryczny Zakon Dagona z wszechobecnymi istotami z głębin? Te i wiele innych pytań będzie musiało poczekać – nawet w tej chwili Innsmouth może powoli niknąć pod falami!
W ramach Zbyt głęboko pierwszego Zestawu Mitów z cyklu Zmowa nad Innsmouth do gry Horror w Arkham: Gra karciana, odkryjecie kolejny rozdział historii wciągającej was głębiej w zawiłą sieć sekretów spowijającą waszą wizytę w Innsmouth. To jednak nie tylko nowy scenariusz – to również świeży arsenał kart dla każdej z klas, wśród których znajdziecie nowe, potężne karty Przymierzy, bazujące na wprowadzonych w rozszerzeniu Zmowa nad Innsmouth żetonach błogosławieństwa i klątwy.
Kup: Aleplanszówki.pl | Galakta

Założyciel bloga. Z grami planszowymi związany od 2014 roku. Wielki fan gier z klimatem, ale nie pożałuje również czasu na porządne euro. Przed planszówkami jego największą pasją były gry fabularne, z którymi związany był praktycznie od dziecka. Lubi uzasadnioną losowość — gry planszowe mają sprawiać mu przyjemność, a nie wrażenie nadgodzin z Excelem w roli głównej. Czemu „angry” chcielibyście zapytać? Ano, raczej nie szczędzi języka, gdy trzeba. Chociaż i tak ostatnio trochę złagodniał. „Pisze jak jest”. Jeżeli coś mu się nie podoba, to nie boi się o tym mówić.