Portal Games jak zwykle dał czadu i zmiażdżył konkurencję marketingowo i już na 2 tygodnie przed Portalconem 13 zaczął zapowiadać mega mocne tytuły. Jednak to, co najciekawsze, miało zostać zapowiedziane dopiero na samej imprezie.
Nie ukrywam, że bardzo tęsknimy za wydarzeniami planszowymi, ale te zapowiedzi powinny zadośćuczynić brak możliwości fizycznego spotkania z Ignacym i jego ekipą.
DUNE: House Secrets
Eleven:
Football Manager Board Game
- Strategiczny menedżer piłkarski, w którym zarządza się biznesem od podstaw, podobnie jak w klasykach: Food Chain Magnate i Prêt-à-Porter
- Gra przeznaczona nie tylko dla fanów piłki nożnej
- 6 zróżnicowanych scenariuszy, wprowadzających odmienne cele do zrealizowania w każdej rozgrywce
Upiorny Cyrk
- Gra licytacyjna weterana branży Bruno Faiduttiego, w której musisz zebrać kolekcje kart dające jak najwięcej punktów
- Niezwykły klimat upiornego cyrku z przedziwnymi atrakcjami
- Wiele możliwości punktowania i element ukrytego planowania
Królestwa Północy:
Gniew Latarnii
- Rozszerzenie dla jednego gracza do Królestw Północy, autorstwa Joanny Kijanki
- 15 nowych scenariuszy połączonych jedną historią
- 3 nowe typy kart, w tym nowe karty wydarzeń wpływające na rozgrywkę oraz karty Specjalnych Wysp
Neuroshima HEX! 3.0: Bestie
- Kolejna, 20. frakcja do gry Neuroshima Hex! 3.0 urozmaicająca rozgrywkę
- Mechanika friendly fire, która może doprowadzić do zniszczenia własnych jednostek
- Wyższa inicjatywa od pozostałych frakcji, specjalna inicjatywa atakowania w momencie śmierci jednostki oraz dodatkowa broń obosieczna
Zombicide ed. 2
- Zupełnie nowe samodzielne wydanie popularnego dungeon crawlera Zombicide w odświeżonej odsłonie
- Ulepszone zasady rozgrywki i skrócone rozłożenie gry
- Aż 25 nowych scenariuszy połączonych wspólnym wątkiem, nowe kafelki planszy, Ocalali, zombie i Abominacje
Marvel: United
+dodatki
- Karciana gra kooperacyjna z bohaterami Marvela w roli głównej
- Mechanika łączenia kart superbohaterów dla osiągania dodatkowych bonusów
- Gra podstawowa, a dodatkowo aż 4 pudełka z rozszerzeniami do wyboru, z których każdy może dobrać najbardziej odpowiadającą mu talię rozszerzającą rozgrywkę
Bloodborne: The Boardgame
- Planszowe wydanie popularnej gry osadzonej w klimatach horroru fantasy
- Gra kooperacyjna tworząca kampanię, kładąca nacisk na przemyślane zagrywanie kart z ręki
- 20 kafelków modularnej planszy i 37 misternie wykonanych figurek oraz dodatkowe komponenty tworzące immersyjny dungeon crawler w świecie Bloodborne’a
Praga: Caput Regni
- Klimatyczna gra euro autorstwa Vladimíra Suchego, twórcy między innymi Podwodnych Miast
- Akcja osadzona w średniowiecznej Pradze, w której przyłączasz się do różnych projektów budowlanych rozwijając miasto.
- Duża, pięknie wykonana plansza, komponenty z tektury do złożenia w 3D oraz dużo solidnie wykonanych znaczników z wysokiej jakości tektury i drewna.
The Red Cathedral
- Kościana gra ekonomiczna z mechaniką worker placement i rondlem akcji przeznaczona dla 1-4 graczy.
- Wznoszenie sekcji katedry przez staranne dobieranie najkorzystniejszych akcji, dla zdobycia jak największej liczby punktów.
- Bardzo charakterystyczne grafiki i klimat mroźnej Rosji za czasów Iwana Groźnego.
Bonfire
- Strategiczna gra fantasy dla 1-4 graczy autorstwa Stefana Felda, twórcy m.in. Zamków Burgundii
- Elementy gry kafelkowej wprowadzające dodatkową głębię do mechaniki
- Gracze wykonują zadania strażników, by ci rozpalili zgaszone ogniska na ciemnej planecie
King of Tokyo
- Doceniona karcianka dla 2-6 osób, które ciosy padają z każdej strony!
- Intensywna i szalona gra dla całej rodziny, w której gracze zagrywają groźne kreatury
- Jeden dodatkowy polski potwór w polskiej edycji od Portal Games!
Cóatl
- Strategiczna gra, w której gracze ścigają się tworząc piękne rzeźby pierzastych węży zwanych Cóatl.
- Aztecki klimat oddany przez oryginalnie wykonane trójwymiarowe komponenty przedstawiające kolorowe segmenty węży
- Mechanika zarządzania kartami z ręki dla wypełnienia celów
Dziki Samogon
- Gra karciana autorstwa Joanny Kijanki specjalnie dla geeków gier planszowych
- Bohater z książek Andrzeja Pilipiuka, bimbrownik i zawadiaka
Khôra: Rise of an Empire
- Złożona gra cywilizacyjna wymagająca dobrania odpowiedniej strategii do zmieniających się w każdej partii warunków na planszy
- Losowość ograniczona przez możliwość wpływania na wyniki rzutów kośćmi
- Wiele bardzo dobrze zbalansowanych dróg do zwycięstwa
- Zależne ze sobą efekty działań na planszy, zachęcające do optymalizowania własnego silniczka
Food Chain Magnate
- Doceniona na świecie gra ekonomiczna o zarządzaniu siecią restauracji.
- Niezwykle dobrze zeskalowana rozgrywka dla 2-5 graczy z bardzo intuicyjnymi zazębiającymi się akcjami.
- Mechanika odłożonego w czasie zysku, konieczność sprawnego zarządzania akcjami i tworzenia sieci powiązań, stanowiąca doskonały symulator prowadzenia biznesu.
Clash of Culture:
Monumental Edition
- Monumentalna edycja kultowej gry cywilizacyjnej, która od 9 lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród graczy i recenzentów na całym świecie.
- Pierwsze polskie wydanie Clash of Cultures, od razu w edycji z dodatkami Civilizations i Aztecs oraz bonusami, mieszczącymi się w jednym dużym pudełku.
- 48 odkryć, 8 miniaturek cudów świata, ponad 300 figurek, 200 kostek, mnóstwo żetonów kart i innych wysokiej jakości komponentów.
- Niezwykle zoptymalizowana pod względem czasu rozgrywki i dobrze zeskalowana gra z intuicyjnymi zasadami, która zasłużyła na miano klasyka w swojej kategorii.
A przed wydarzeniem wydawca ogłosił jeszcze:
- Death May Die – Kampania 2 (dodatek)
- Escape Tales: Zapowiedź Dzieci Żmijowego Lasu
- Dodatki do Root
- Najeźdźcy ze Scytii
- Mur Hadriana
- Tekhenu: Obelisk Słońca
- Tawantinsuyu: Imperium Inków
Założyciel bloga. Z grami planszowymi związany od 2014 roku. Wielki fan gier z klimatem, ale nie pożałuje również czasu na porządne euro. Przed planszówkami jego największą pasją były gry fabularne, z którymi związany był praktycznie od dziecka. Lubi uzasadnioną losowość — gry planszowe mają sprawiać mu przyjemność, a nie wrażenie nadgodzin z Excelem w roli głównej. Czemu „angry” chcielibyście zapytać? Ano, raczej nie szczędzi języka, gdy trzeba. Chociaż i tak ostatnio trochę złagodniał. „Pisze jak jest”. Jeżeli coś mu się nie podoba, to nie boi się o tym mówić.