Wspaniała informacja dla fanów Geralta z Rivii, a raczej jego fachu, bo rzecz się będzie miała trochę przed wydarzeniami znanymi nam z książek o białowłosym łowcy potworów. Wydawnictwo Go On Board ma zaszczyt ogłosić wydanie w kooperatywie z CD PROJEKT RED gry autorstwa Łukasza Wookiego Woźniaka – Wiedźmin: Stary Świat.
Osobiście miałem już możliwość zagrania w prototyp tej gry i powiem wam szczerze, że urzekła mnie dość mocno – do tego stopnia, że z miłą chęcią zagrałbym w nią kolejny raz.
Wyczekujcie informacji o wspieraczkach, bo oczywiście w taki sposób wydawca ma zamiar uskutecznić sprzedaż.
WIEDŹMIN: STARY ŚWIAT
Wciel się w rolę profesjonalnego zabójcy potworów i zanurz w legendarnym świecie znanym z wiedźmińskiego uniwersum w nowej grze Wiedźmin: Stary Świat.
Wiedźmin: Stary Świat to przygodowa gra planszowa, która zabiera graczy w podróż po fantastycznym świecie pełnym niebezpieczeństw, tajemnej magii, mrocznych sekretów i niezwykłych miejsc, które tylko czekają na odkrycie.
Akcja gry toczy się w uwielbianym przez fanów uniwersum Wiedźmina, wiele lat przed wydarzeniami z sagi o Geralcie z Rivii, w czasach, gdy plaga potworów trawiła Kontynent. Przeciwdziałać jej byli zdolni tylko wiedźmini — profesjonalni zabójcy szkoleni do walki z istotami wrogimi ludziom.
By zwalczyć magiczne plugastwa, pięć rywalizujących ze sobą szkół szkoliło adeptów wiedźmińskiego fachu. Po zakończeniu treningu wiedźmini wyruszali w świat w poszukiwaniu przygód i zarobku.
Wiedźmin: Stary Świat to gra dla 2-5 graczy, którzy mogą wędrować po rozległej mapie, wykonywać ciekawe i wciągające zadania, podejmować trudne wybory moralne oraz walczyć z potworami, a nawet — od czasu do czasu — awanturować się w karczmie o honor swojej szkoły z innym wiedźminem!
W trakcie rozgrywki gracze tworzą unikalną talię kart, wybierając z puli dostępnych umiejętności: ataków, uników i wiedźmińskich znaków. Gracze korzystają z talii w walce, gdzie łączą karty w potężne kombinacje ataków i używają specjalnych zdolności wiedźmińskiej szkoły, do której należą. Zadania, potyczki, a nawet kościany poker pozwolą im zaś zdobywać nowe przedmioty i pieniądze oraz rozwijać swoje umiejętności.
Zostań najpotężniejszym wiedźminem na Kontynencie. Wielka przygoda czeka!
CEL GRY:
W grze Wiedźmin: Stary Świat każdy z graczy wybiera jedną z pięciu wiedźmińskich szkół i wciela się w rolę profesjonalnego zabójcy potworów. W trakcie podróży po rozległych krainach Kontynentu będzie odkrywał ich tajemnice, ćwiczył się w walce i zdobywał doświadczenie. W zależności od długości rozgrywki, określonej na początku gry, gracze rywalizują o zebranie od 4 do 6 Trofeów. Pierwsza osoba, którą zbierze ich wymaganą liczbę, wygrywa, przynosząc w ten sposób najwyższy honor i sławę swojej szkole.
Trofea można zdobyć na wiele sposób. Podstawową metodą jest, jak na wiedźminów przystało, zabijanie potworów. Gracze mogą je również zdobyć, walcząc o honor swojej szkoły z innymi wiedźminami w tawernach, zwiększając do maksimum poziom swoich Atrybutów, jak również wykonując konkretne Zadania podczas podróży po Kontynencie.
5 WIEDŹMIŃSKICH SZKÓŁ:
Przed rozpoczęciem zabawy każdy gracz wybiera jedną z pięciu wiedźmińskich szkół: Wilka, Kota, Żmii, Niedźwiedzia lub Gryfa. Szkoły posiadają swoje unikalne talie i specjalizacje — włączając w to dedykowane umiejętności, które mogą posłużyć do zdobycia przewagi nad resztą graczy:
- Doskonała znajomość Szermierki Wilków czyni ich mistrzami miecza;
- Magiczne umiejętności Gryfów pomagają im wyjść zwycięsko z najtrudniejszych potyczek;
- Szybkość Kotów sprawia, że zawsze są o jeden krok przed przeciwnikiem;
- Zbroja szkoły Niedźwiedzia sprawia, że niezwykle ciężko jest ich zranić;
- Trujące ostrze Żmii zadaje śmiertelne, podszyte jadem rany.
TWORZENIE TALII:
Każda osoba rozpoczyna rozgrywkę wyposażona w inną talię złożoną z 10 kart. Karty Akcji reprezentują poziom wytrzymałości wiedźmina, wykorzystywaną do poruszania się po Kontynencie. Karty Akcji odpowiadają również za różne ataki, blokowanie, uniki i możliwość korzystania z wiedźmińskich znaków podczas walki.
W trakcie rozgrywki gracze będą mieli wiele okazji do tworzenia własnych talii, zdobywania nowych karty i — potencjalnie — utraty tych, które już posiadają. Unikalna mechanika łączenia kart w potężne kombinacje czyni aspekt zarządzania talią kluczowym w naszej grze. Każda karta ma swój kolor, a większość z nich daje możliwość rozszerzania kombinacji o kolejne działania. Podczas walki gracz wybiera jedną kartę, a następnie dodaje do niej kolejną, jeśli kolor karty pasuje do koloru rozszerzenia poprzedniej karty. Im więcej kart gracz jest w stanie połączyć ze sobą, tym potężniejszą tworzy kombinację!
KARTY EKSPLORACJI:
Karty Eksploracji oferują graczom wiele znaczących wyborów. Świat Wiedźmina jest pełen ciekawych, niejednoznacznych postaci i niezapomnianych historii — nasza gra również w tym względzie oferuje wciągające doświadczenie. Gracze przemierzać będą bogate, niebezpieczne ziemie Kontynentu, biorąc udział w ważnych wydarzeniach, mierząc się ze skomplikowanymi moralnie wyborami i radząc sobie z ich konsekwencjami. Niezależnie od tego czy chodzi o spotkanie z właścicielem tawerny, zielarza, barda, czy uchodźców, wiedźmini będą mogli opowiedzieć się po czyjejś stronie i staną przed wieloma trudnymi decyzjami. Każdy ruch może mieć wpływ na przygodę i historię, której doświadczysz podczas gry!
Założyciel bloga. Z grami planszowymi związany od 2014 roku. Wielki fan gier z klimatem, ale nie pożałuje również czasu na porządne euro. Przed planszówkami jego największą pasją były gry fabularne, z którymi związany był praktycznie od dziecka. Lubi uzasadnioną losowość — gry planszowe mają sprawiać mu przyjemność, a nie wrażenie nadgodzin z Excelem w roli głównej. Czemu „angry” chcielibyście zapytać? Ano, raczej nie szczędzi języka, gdy trzeba. Chociaż i tak ostatnio trochę złagodniał. „Pisze jak jest”. Jeżeli coś mu się nie podoba, to nie boi się o tym mówić.