Właśnie Lucky Duck Games zapowiedziało swój katalog na 2024 rok. Wydawca słynie z szerokiego katalogu, jednak znakomita większość, jak spojrzycie na listę, zdecydowanie trafia do graczy casualowych lub średniozaawansowanych i Jest na niej dużo potencjalnych hitów. Oczywiście, pojawiło się kilka cięższych tytułów, więc również my znajdziemy coś dla siebie. Zapraszamy do prezentacji zapowiedzi (dodaliśmy opisy przekazane nam przez wydawcę).
Spadki z 2023, wcześniejsze zapowiedzi i kontynuacje serii
- Point City
- Marvel Dice Throne 1 i 2
- Pagan: Tajemnica Roanoke
- Kieszonkowe podziemia
- Nieświadomy umysł
- Pieśń włóczęgi
- Divinus
- Uśpieni Bogowie: Odległe niebo
- Wielka draka + dodatki
- Paleo Szerszenie + Biały wieloryb
- MikroMakro 4 + dodatek Więcej zbrodni
- Warchest – dodatki Oblężenie, Szlachta, Zmrok
- Marvel Dice Throne: X-men
- Marvel Dice Throne: X-MEN – Deadpool
- Pagan – dodatki
Zapowiedzi Lucky Duck Games 2024
Diuna Imperium: Powstanie
Autor: Paul Dennen | Wydawnictwo: Dire Wolf, Lucky Duck Games, Reflexshop| BGG
Nekojima
Autor: David Carmona, Karen Nguyen | Wydawnictwo: Unfriendly Games| BGG
„Czy zdołasz zachować równowagę na wyspie Nekojima?
Witajcie na Nekojimie, japońskiej kociej wyspie. Będziecie musieli wykazać się nie lada zręcznością i sprytem, by połączyć siecią elektryczną wszystkie 4 dzielnice. Zadania nie ułatwią wam futrzaści mieszkańcy wyspy, którzy uwielbiają spacerować po kablach. Zachowajcie czujność i nie pozwólcie, by kable się ze sobą stykały, powodując zwarcie.
„Nokojima” to nietuzinkowa gra zręcznościowa, która łączy w sobie taktykę i świetną zabawę!
„Zachowaj równowagę na kociej wyspie!
„Nekojima” to wykonana z drewna zręcznościowa gra strategiczna. Ma dwa tryby gry – rywalizacji i współpracy oraz kilka różnych wariantów, dzięki którym łatwo ją dostosujesz do swojego towarzystwa. W grze są też koty! Te futrzaki dopiero sprawdzą twoją zręczność!
Rzuć kośćmi i umieść denchu we wskazanych dzielnicach. Denchu to dwa słupy połączone ze sobą sznurkiem. Różnią się one długością sznurka oraz samych słupów, także wybór odpowiedniego denchu jest ważną strategiczną decyzją. Postaw denchu bezpośrednio na planszy lub na innych słupach, tworząc wysokie wieże. Ale uważaj, by nie zawalić instalacji!
Solidność zbudowanej instalacji przetestują koty, które w pewnym momencie trzeba będzie zawiesić na sznurkach. Jeden fałszywy ruch i trach! Kto tym razem zawalił konstrukcję?
Poszły konie
Autor: John D. Clair | Wydawnictwo: Alderac Entertainment Group| BGG
W grze Poszły konie ty i twoi znajomi udajecie się na wyścigi, aby przez cały dzień kibicować, drwić i obstawiać ulubione konie, których los zależy od każdego rzutu kośćmi.
Rozgrywka w składa się z czterech rund. Każda runda składa się z wyścigu, po którym następuje rozstrzygnięcie zakładu. Podczas każdego wyścigu gracze mogą dowolnie umieszczać swoje żetony zakładów na planszy. Po każdym wyścigu gracze wygrywają lub przegrywają pieniądze za każdy postawiony żeton zakładu, a następnie otrzymują kartę VIP Club, która pomoże im wygrać więcej pieniędzy w kolejnych wyścigach. Po czterech rundach wygrywa gracz z największą ilością pieniędzy!
Następna stacja: Londyn
Autor: Matthew Dunstan | Wydawnictwo: Blue Orange Games| BGG
Miasto Londyn zleciło ci przeprojektowanie sieci metra! Zoptymalizuj połączenia, obsłuż jak najwięcej zabytków i wykorzystaj tunele biegnące pod Tamizą. Uważaj, aby przestrzegać specyfikacji określonych przez miasto.
Cat in the Box
Autor: Muneyuki Yokouchi | Wydawnictwo: Hobby Japan| BGG
To japońska gra karciana oparta na mechanice kwantowej. Gracze zagrywają z ręki karty o różnych wartościach. Jednak kolor karty nie jest określony, dopóki karta nie zostanie zagrana, a kot nie zostanie wypuszczony z pudełka.
Hen daleko
Autor: Johannes Goupy, Corentin Lebrat | Wydawnictwo: Catch Up Games | BGG
„Hen, hen daleko leży owiany tajemnicą kontynent Aluli. Odkryj niezwykłe regiony wyspy i jej cuda. Poznaj mieszkańców i wypełniaj ich zadania, by zdobyć sławę. Dobrze zaplanuj swoją podróż, bo tutaj będzie się liczyć tylko droga powrotna!
W „Hen daleko” zagrasz przed sobą 8 kart od lewej do prawej. Każda karta daje cele oraz zasoby na spełnienie innych zadań. Musisz dobrze przemyśleć ułożenie regionów, bo karty punktujesz w odwrotnej kolejności do ich wykładania!” „Witajcie na Aluli, tajemniczym kontynencie, który wciąż zmienia się w rytmie pór roku. Wyrusz za Morze Mgieł, by odkryć cuda wyspy, poznać jej mieszkańców i sekrety. Zdobądź większą sławę niż pozostali podróżnicy.
W „Hen daleko” zagrasz przed sobą 8 kart od lewej do prawej. Karty przedstawiają regiony, które zwiedzisz podczas eksploracji wyspy. Napotkane postacie zapewnią ci punkty sławy, o ile zdołasz spełnić ich zadania. Na koniec gry wracasz tą samą drogą, rozpatrując karty w odwrotnej kolejności do ich wykładania, co jest kluczowe dla strategii. Karty wykładane w trakcie gry zawierają zarówno cele, jak i zasoby potrzebne do spełnienia wcześniej zagranych zadań.
W każdej turze zagrasz 1 z 3 kart z ręki i dobierzesz nową spośród dostępnych na środku stołu. Gracze zagrywają karty jednocześnie, a ich wartość zdecyduje o kolejności wyboru – bycie ostatnim ograniczy możliwości – ale z drugiej strony zagranie wyższej karty niż poprzednio pozwoli zdobyć dodatkowe sanktuarium. W tej dynamicznej grze każdy wybór ma znaczenie.
Uwaga! Gra w kolekcjonerskim, czerwonym pudełku będzie dostępna tylko na naszej stronie. Same elementy gry pozostają bez zmian.
Halo wieża
Autor: Luc Rémond | Wydawnictwo: Scorpion Masqué| BGG
Sky Team to gra kooperacyjna przeznaczona wyłącznie dla dwóch graczy, w której wcielamy się w pilota i drugiego pilota zasiadających za sterami samolotu pasażerskiego. Twoim celem jest współpraca jako zespół, aby wylądować samolotem na różnych lotniskach na całym świecie.
Art Society
Autor: Mitch Wallace (II) | Wydawnictwo: Mighty Boards | BGG
„Gracze wcielają się w role koneserów malarstwa starających się zaimponować kolegom po fachu poprzez utworzenie najznamienitszej kolekcji dzieł! Gracze będą licytować obrazy, a następnie wieszać je w osobistej galerii w swojej rezydencji, starając się wzbudzić zazdrość lokalnego środowiska artystycznego. Koneserzy muszą się jednak strzec! Moda bywa kapryśna, a trendy trudne do przewidzenia. Obrazy niewylicytowane przez graczy trafiają do muzeum, co w znaczący sposób wpływa na wartość ich osobistych kolekcji.
Czyja kolekcja znajdzie się na ustach całego miasta?
” „Czyja kolekcja dzieł zyska największy poklask?
Wcielacie się w role koneserów malarstwa starających się zaimponować kolegom po fachu najznakomitszą kolekcją dzieł! Licytujcie obrazy, a następnie wieszajcie je w osobistych galeriach, starając się wzbudzić zazdrość lokalnego środowiska artystycznego. Uważajcie na kapryśną modę! Niewylicytowane obrazy trafiają do muzeum, co znacząco wpływa na trendy i wartość dzieł.
„Art. Society” to przepięknie wykonana gra, która łączy układanie kafelków z licytacją oraz prostotę zasad z głębią strategiczną. W tej grze wszyscy niezależnie od zaawansowania i wieku mogą cieszyć się pięknem sztuki na planszy.
Wielce imponujące budowle + dodatek
Autor: Zé Mendes | Wydawnictwo: MeepleBR, MUNDUS | BGG
Wciel się w rolę wielkich przywódców z przeszłości i zbuduj własne starożytne miasto.
Każdy gracz wykorzysta swoje złoto w każdej rundzie, aby zbudować płytki, które zwiększą gospodarkę jego miasta. Miasto, które produkuje więcej żywności i generuje handel, przyciąga więcej mieszkańców. Rozwijaj swoje miasto! Istnieje 5 rodzajów budynków, a każdy z nich zapewnia rodzaj zasobu, który sprawi, że twoje miasto ewoluuje od prostej osady do największego miasta na świecie. Aby postawić nowe budynki w mieście, będziesz potrzebował również wielu dróg. Równie ważne jak budynki są pomniki i żetony cudów. Przyniosą ci one wiele punktów zwycięstwa, ale pochłoną całe twoje złoto. Należy mądrze wybierać, kiedy i gdzie je umieścić. Jeśli twoje złoto się skończy, twoja tura dobiegnie końca. Gdy wszyscy gracze wydadzą swoje złoto, rozpocznie się nowa runda, a nowe budynki i drogi będą dostępne dla wszystkich.
Gdy tylko gracz osiągnie maksymalny limit populacji, przywódca najlepszego miasta w starożytnym świecie zostanie zwycięzcą World Wonders!
Dodatek MUNDO dodaje do Wielce Imponujących Budowli dziewięć nowych cudownych monumentów ze starożytnego świata, a także nowy tryb rozgrywki. Tryb ten zawiera dziewięć kart, które dodają jeszcze więcej strategii do punktacji nowych monumentów, pozwalając na wyższe wyniki w zależności od celów.
Rozszerzenie zawiera również karty do wykorzystania nowych cudów w normalnym trybie gry.
Prasa w druku
Autor: Peter McPherson | Wydawnictwo: Flatout Games | BGG
Prasa w druku to gra polegająca na układaniu kafelków dla całej rodziny. Gracze jednocześnie zbierają kafelki gazet, układając je na swoich biurkach, aż uznają, że mają wszystko, czego potrzebują do stworzenia idealnej pierwszej strony. Następnie krzyczą „Planuj!” i zaczynają układać stronę, starannie rozważając rozmieszczenie elementów centralnych, artykułów, zdjęć i reklam. Kiedy wszystko jest w porządku, krzyczą „Drukuj”, aby jako pierwsi opuścić prasę i zyskać wybór elementu centralnego na następną rundę! Ta gorączkowa łamigłówka przestrzenna zawiera ponad 100 unikalnych kafelków gazet, 6 postaci z własnymi specjalnymi zdolnościami, a także 3 talie kart Breaking News – dzięki czemu za każdym razem, gdy grasz, będziesz rozwiązywać nową zagadkę!
Zwierzęce rewolucje
Autor: Alex Cutler, Peter C. Hayward | Wydawnictwo: Cardboard Alchemy | BGG
To Restaurant week w Bistro Bay! Restauracje rywalizują w wyzwaniach kulinarnych, jednocześnie planując epicki posiłek, aby zaimponować sławnemu krytykowi. Jako jeden z 1-5 graczy będziesz wysyłać swoich szefów kuchni w miasto, aby zbierali składniki do tworzenia niesamowitych posiłków i pokazali, że twoja restauracja jest najlepsza w mieście. Wydawca wyraźnie zaznaczył, że prace nad tym tytułem wciąż trwają.
Jedziemy do Japonii
Autor: Josh Wood | Wydawnictwo: Alderac Entertainment Group | BGG
W grze Let’s Go! To Japan gracz wciela się w podróżnika planującego, a następnie przeżywającego swoje wymarzone wakacje w Japonii.
Gra składa się z trzynastu rund, w których gracze losują karty aktywności ilustrowane przez japońskich artystów i strategicznie umieszczają je w różnych dniach w swoim tygodniowym planie podróży. Te atrakcje turystyczne, których nie można przegapić, sprawią, że będziesz podskakiwać między Tokio i Kioto, próbując znaleźć optymalne zajęcia, aby zmaksymalizować swoje wrażenia, jednocześnie równoważąc swoje zasoby. Gra kończy się ostatnią rundą, w której ostatecznie wyruszasz w zaplanowaną podróż, aktywując po drodze każdą ze swoich kart.
Mecz stulecia
Autor: Paolo Mori | Wydawnictwo: Deep Print Games | BGG
Latem 1972 roku, w finałowym meczu Mistrzostw Świata w Szachach w Reykjaviku doszło do ostatecznego starcia: Amerykanin Bobby Fischer zmierzył się z panującym mistrzem świata, Borysem Spasskim ze Związku Radzieckiego. Reklamowany przez media jako najważniejsze wydarzenie sportowe zimnej wojny, rozegrał się niezrównany thriller… a teraz możesz być w samym jego środku.
W grze Match of the Century gracie ze sobą w serii gier, tak jak w prawdziwym meczu o mistrzostwo. Jednak tutaj każda gra trwa tylko kilka krótkich i intensywnych tur, więc każda decyzja ma znaczenie dla zwycięstwa. Zagrywając karty z unikalnymi efektami ze swoich asymetrycznych talii, każdy z was manipuluje wytrzymałością psychiczną drugiej strony i wynikiem każdej szybkiej gry, ale rozważaj swoje opcje ostrożnie, ponieważ tylko rezygnując z przewagi, możesz użyć efektów swoich kart.
Andromeda’s Edge
Autor: Luke Laurie, Maximus Laurie | Wydawnictwo: Cardboard Alchemy, Frosted Games, Lucky Duck Games | BGG
W tej grze dowodzisz zdesperowaną frakcją próbującą zbudować nową cywilizację na Krawędzi Andromedy. Zaczynasz ze stacją kosmiczną, kilkoma statkami i garścią zasobów. Ostrożnie rozmieszczając swoje statki, będziesz zbierać zasoby, zajmować księżyce, zdobywać moduły do dodania do swojej stacji, zaludniać planety i budować na nich rozwój. Będziesz walczyć z przeciwnikami i rywalizować z innymi, aby wspinać się po ścieżkach postępu: Nauki, Przemysłu, Handlu, Cywilizacji i Supremacji.
Yokohama
Autor: Hisashi Hayashi | Wydawnictwo: OKAZU Brand, Tasty Minstrel Games | BGG
„W „Yokohamie” gracze wcielają się w role obrotnych kupców walczących o sukces i wpływy w rozwijającym się mieście. Jako prezesi firm poruszają się po ruchliwych ulicach, doglądają zakupu i sprzedaży towarów, zarządzają zespołem oddanych asystentów i zdobywają kluczowe dla rozwoju firmy i miasta technologie.
Yokohama to gra w stylu euro, która łączy zarządzanie zasobami, precyzyjne planowanie ruchów i wyścig o punktowane cele. Gra jest wysoko oceniana przez graczy ze względu na różnorodność wyborów strategicznych i bardzo dużą regrywalność.
” „Wyrusz w ekscytującą podróż przez tętniące życiem ulice XIX-wiecznej Yokohamy, gdzie tradycja spotyka się z nowoczesnością, a nowe biznesowe okazje czekają na każdym kroku.
W „Yokohamie” gracze wcielają się w role obrotnych kupców walczących o sukces i wpływy w rozwijającym się mieście. Jako prezesi firm poruszają się po ruchliwych ulicach, doglądają zakupu i sprzedaży towarów, zarządzają zespołem oddanych asystentów i zdobywają kluczowe dla rozwoju firmy i miasta technologie.
Gra ma intuicyjne zasady. Umieść 2–3 asystentów na planszy, następnie przemieść swojego prezesa i wykonaj akcję. Siła akcji, będzie zależała od liczby asystentów i budynków na polu – dlatego ważne będzie planowanie swoich ruchów z wyprzedzeniem. Jest wiele możliwości zdobywania zasobów i punktów, a sama gra może skończyć się na różne sposoby.
Dzięki prostym zasadom i bardzo dużej głębi strategicznej gra przypadnie do gustu zarówno średnio, jak i bardzo zaawansowanym fanom planszówek.
Wydawca zapowiedział również grę ze swojego studia – Toriki– o której Michał Herman niestety jedynie wspomniał na prezentacji, jednak nie dostaliśmy materiałów (i nie było ich również ich w poście dot. zapowiedzi u wydawcy), więc nie jestem w stanie wrzucić jakichkolwiek informacji o niej.
A wy na co najbardziej czekacie? W zeszłym roku Kaczki zapowiedzieli takie gry.
Założyciel bloga. Z grami planszowymi związany od 2014 roku. Wielki fan gier z klimatem, ale nie pożałuje również czasu na porządne euro. Przed planszówkami jego największą pasją były gry fabularne, z którymi związany był praktycznie od dziecka. Lubi uzasadnioną losowość — gry planszowe mają sprawiać mu przyjemność, a nie wrażenie nadgodzin z Excelem w roli głównej. Czemu „angry” chcielibyście zapytać? Ano, raczej nie szczędzi języka, gdy trzeba. Chociaż i tak ostatnio trochę złagodniał. „Pisze jak jest”. Jeżeli coś mu się nie podoba, to nie boi się o tym mówić.