,

Galakta – Zapowiedzi 2024

W tym roku sezon na zapowiedzi kończymy późno, bo w końcówce lutego. Tyle Galakta kazała nam czekać na prezentację swojego katalogu na 2024 rok. W zeszły, który w mojej ocenie był bardzo dobry (również patrząc na zapowiedzi krakowskiego wydawcy) i stosunkowo ciężki (jeżeli chodzi o trudność tytułu). Mniej wydano mniej, niż w latach poprzednich, ale wciąż dużo. Czy ten rok dorówna poprzedniemu? Pod względem liczby premier raczej nie – bo zapowiedzi jest mniej. Czy pod względem ich jakości? Zapraszam do zapoznania się z zapowiedziami od Galakty.

Spadki z 2023, wcześniejsze zapowiedzi i kontynuacje serii

Marzec

  • Wojna w Krainie Czarów
  • Wiek cudów
  • Wiek cudów: Ku nieskończoności
  • Waste Knights: Za horyzont – premiera sklepowa

Kwiecień

  • Wojna o Pierścień: Królowie Śródziemia
  • Terrorscape
  • Terrorscape: Dziki instynkt
  • Terrorscape: Nieopisywalny koszmar
  • Terrorscape: Nieśmiertelna groza
  • Małe Epickie Zombie
  • Horror w Arkham: Gra karciana – Uczta w Dolinie Hemlock – rozszerzenie kampanijne
  • Horror w Arkham: Gra karciana – Uczta w Dolinie Hemlock – rozszerzenie badaczy

Maj/czerwiec

  • Gra fabularna OBCY: Jądro ciemności
  • Gra fabularna MUTANT: Rok Zerowy – Martwy błękit

II połowa 2024r.

  • Heroes of Land, Air and Sea
  • Fateforge: Kroniki Kaan
  • Fateforge: Starcie nieśmiertelnych
  • StoneSaga
  • Zatoka kupców: Mastercraft
  • ADELE
  • Era Cywilizacji
  • Ślimaki
  • EXIT: Lot w nieznane
  • EXIT: Mroczny cmentarz
  • Bestia: Shattered Isles
  • Bestia: The Great Hunt

Zapowiedzi Galakta 2024

Mały Epicki Cthulhu

Autor: Scott Almes | Wydawnictwo: Gamelyn Games| BGG

Nowe Arkhamoore w 1920 roku, było miasteczkiem położonym na ponurej i raczej zapomnianej wysepce z dala od lądu. Trudno jednak mówić, by było ono spokojne… Kosmiczne byty wyłaniają się z morskiej kipieli i zamieniają to uśpione miejsce w prawdziwy dom wariatów!

W kooperacyjnej grze Mały Epicki Cthulhu, 1-4 graczy, wcielających się w unikatowe postaci, będzie współpracować, aby przetłumaczyć Necronomicon, zdemaskować Wielkiego Przedwiecznego i zamykać portale, dzięki czemu ostatecznie wygnają zło tam, skąd przybyło. Aby to osiągnąć, grający będą musieli zwalczać szaleństwo, rozprze się po mieście, tłumaczyć strony księgi, walczyć z Kroczącym między Światami i zapobiegać przekształcaniu się poszczególnych lokalizacji w gniazda szaleństwa. Innowacyjne połączenie mechaniki budowania worka i push-your-luck, koło szaleństwa, które zapewni tak charakterystyczną dla gier Cthulhu niepewność i wyjątkowa regrywalność to tylko kilka z zalet tej emocjonującej gry. Czy zdołacie zwyciężyć, nim pochłoną Was macki szaleństwa?

Liczba graczy: 1-4 graczy
Czas rozgrywki: 30-60 min
Wiek sugerowany: +14 lat

Lost Code

Autor: Leo Colovini  | Wydawnictwo: Mojito Studios| BGG

Nowy Świat to miejsce pełne pułapek, niezwykle nieprzyjazne dla zapuszczających się tam odkrywców. Mimo to nie potrafisz się powstrzymać – to twoja pasja! Jednak tym razem zabrnąłeś chyba za daleko…

Eksploracja Świątyni Słońca wymaga nie tylko niesamowitej odwagi, ale i sprytu. Czy uda ci się rozwiązać zagadki, które przygotował dla ciebie Wąż, i ujdziesz z życiem? Czy odnajdziesz zaginiony kod i uciekniesz straszliwemu przeznaczeniu, czy też zostaniesz jego ofiarą?

Lost Code to angażująca gra dedukcji dla 2 do 4 graczy, w której musisz odszyfrować swój kod, widząc jedynie liczby pozostałych graczy! Zdobądź jak najwięcej punktów poprzez poprawne obstawianie swoich wartości, ale nie zapomnij o najważniejszym – znajdź swój zaginiony kod!

Liczba graczy: 2-4 graczy
Czas rozgrywki: 60 min
Wiek sugerowany: +10 lat

Stationfall

Autor: Matt Eklund | Wydawnictwo: Ion Game Design| BGG

Wyobraź sobie zbieraninę przypadkowych ludzi, robotów oraz istot niedających się zaklasyfikować do żadnej z tych kategorii. Wszyscy oni mają unikalne zdolności, własne cele i powiązania, ale łączy ich jedno – znajdują się na stacji kosmicznej, która za mniej niż 15 minut zmieni się w popiół. Jesteś jednym z nich i wraz ze swoimi wspólnikami chcesz zrealizować swoje tajne cele. Nie masz jednak pewności, czy powinieneś im ufać – być może za twoimi plecami spiskują również z innymi, co może stanowić dla ciebie poważny problem. Poza tym na pokładzie znajduje się również jakiś potworny tajny projekt broni, a to z kolei może stanowić zagrożenie dla wszystkich znajdujących się na stacji.

Stationfall to gra pełna kreatywnych rozwiązań, która z czasem będzie się zmieniać, wynaturzać i pokazywać zęby. W najlepszych turach wykorzystasz wyjątkową taktyczną swobodę i intrygi do osiągnięcia celu swojej tajnej tożsamości, a także wydedukujesz tożsamość i cele swoich przeciwników. Stationfall to złożona gra, pełna chaosu i niebezpiecznych zmiennych. Powodzenia!

Liczba graczy: 1-9 graczy
Czas rozgrywki: 90-120 min
Wiek sugerowany: +12 lat

Władca Pierścieni: Wyprawa do Góry Przeznaczenia

Autor: Michael Rieneck | Wydawnictwo: KOSMOS | BGG

Misja Froda, polegająca na zniszczeniu Jedynego Pierścienia w ogniu Góry Przeznaczenia, jest pełna niebezpieczeństw. Na szczęście podczas wyprawy może on liczyć na pomoc swoich wiernych sojuszników. Współpracujcie i właściwie wybierajcie kości, aby poruszać pionkami członków Drużyny Pierścienia po bogato ilustrowanej planszy Śródziemia. Czy Frodo zdoła dotrzeć do Góry Przeznaczenia, nim wyczerpie się jego odwaga? W tej kooperacyjnej grze planszowej wszyscy wspólnie wygrywacie lub przegrywacie.

Rozgrywka pozwoli wam wziąć udział w niebezpiecznej wyprawie, jaką musiał odbyć Frodo, aby wrzucić Jedyny Pierścień w ogień Góry Przeznaczenia i dzięki temu zdławić mroczną moc Saurona. Dołączcie do wiernych towarzyszy dzielnego hobbita i prowadźcie Drużynę Pierścienia przez krainy Śródziemia. Przemierzajcie miejsca znane z Władcy Pierścieni i strzeżcie się okrutnych Nazgûli. Czy pomożecie Frodowi wypełnić jego misję, a może będziecie świadkami jak Jedyny Pierścień złamie jego wolę? Podejmiecie wyzwanie? Wspólnie wygracie, jeżeli Powiernicy Pierścienia dotrą do Góry Przeznaczenia.

Liczba graczy: 1-4 graczy
Czas rozgrywki: 50 min
Wiek sugerowany: +10 lat

Dragonkeepers

Autor: Michael Menzel  | Wydawnictwo: KOSMOS | BGG

W grze wcielicie się w rywalizujących ze sobą magów. Będziecie mieli do dyspozycji dwa stosy kart, tworzące “Księgę Magii”, które określą ile i jakiego rodzaju smoki możecie posiadać w swoim stadzie. Z każdą pozyskaną kartą te limity będą się zmieniać, lecz na szczęście możecie rzucać zaklęcie, które zwróci wasze karty do Księgi Magii, dzięki czemu zyskacie szansę na modyfikowanie wartości dla waszych potrzeb! Ale które smoki poświęcić, by osiągnąć zwycięstwo?

Liczba graczy: 2-4 graczy
Czas rozgrywki: 20 min
Wiek sugerowany: +8 lat

Zoo Tycoon: Gra planszowa

Autor: Marc Dür, Samuel Luterbacher  | Wydawnictwo: Treecer | BGG

Zoo Tycoon: Gra Planszowa wcielacie się w rolę menedżerów czterech parków miejskich. Miasto ma w planach modernizację tych terenów zielonych i ma nadzieję, że wzbogacenie ich o zwierzęta sprawi, że staną się bardziej atrakcyjne dla społeczności. Aby zapewnić projektowi szerokie poparcie polityczne, ogrody zoologiczne muszą być finansowo samowystarczalne i przyczyniać się do ochrony przyrody. Po pierwszej ewaluacji (za 7 lat od teraz), zarząd wszystkich nowo-otwartych zoo zostanie scentralizowany. Kandydat, który w ciągu tych 7 lat wykaże się największą skutecznością może spodziewać się nominacji na to lukratywne stanowisko. A zatem dajcie z siebie wszystko!

Zoo Tycoon: Gra Planszowa rozgrywana jest przez 7 rund (lat). Każda z rund podzielona jest na 4 pory roku (poza rundą 1, która rozpoczyna się od lata – str. 14). Wiosną, rozpoczyna się nowy rok i na świat przychodzi potomstwo. Latem, zajmujemy się wyjazdami i przybyciami zwierząt. Jesienią odbywa się budowa nowych wybiegów, natomiast w zimie następuje zakończenie i podsumowanie roku. Po każdej porze roku, Znacznik Pory roku należy przesunąć na kolejną porę roku. Rozgrywka dobiega końca po 7 rundach. Gracze porównują wtedy ze sobą punkty zdobyte na torach Ochrony Przyrody i Popularności . Niższa z tych dwóch wartości reprezentuje ilość zdobytych punktów. Grę wygrywa gracz z największą liczbą punktów.

Liczba graczy: 1-4 graczy
Czas rozgrywki: 120-180 min
Wiek sugerowany: +13 lat

Filantropi

Autor: Carlo A. Rossi | Wydawnictwo: Ares Games, Winning Moves Germany| BGG

Nie jesteś pierwszym lepszym kupcem. Obracasz towarami z całego świata i masz dostęp do zakulisowych informacji, które pozwalają ci lepiej inwestować i manipulować rynkami. Z resztą nie tylko ty, konkurencja nie śpi. Twoi rywale również znają rynek od podszewki i będą w stanie zareagować na każdy twój ruch, jednocześnie handlując tymi samymi cennymi towarami, które sam masz na oku. Musisz wykazać się przebiegłością i przechytrzyć ich dzięki dobrej strategii i intuicji.

Pamiętaj jednak, że bogactwo nie jest jedyną miarą sukcesu kiedy w grę wchodzą względy i pozycja wśród wpływowych wyższych sfer. Musisz jeszcze zadbać o swoją reputację! Aby zdobyć szacunek w oczach śmietanki towarzyskiej, musisz także zabłysnąć bezinteresownością poprzez ogromne darowizny na cele charytatywne. Samolubny kupiec dzielący się zbyt małą częścią swego majątku będzie skazany na porażkę niezależnie od tego, ile kapitału uda mu się zgromadzić…

Wygrywa gracz, który na końcu gry będzie miał największą ilość pieniędzy. Jednak przed wyłonieniem zwycięzcy, gracz, który przekazał najmniej pieniędzy na cele charytatywne automatycznie przegrywa, niezależnie od tego, ile pieniędzy zarobił.

Liczba graczy: 3-5 (z trybem dla 2 graczy)
Czas rozgrywki: 45 min
Wiek sugerowany: +10 lat

Małe Epickie Dinozaury

Autor: Scott Almes | Wydawnictwo: Devir, Gamelyn Games, MeepleBR, Pixie Games  | BGG

Małe Epickie Dinozaury to gra dla 1-4 graczy, w której jako ranczer ze smykałką do interesów będziesz wysyłał swoich pracowników, aby pozyskiwali nowe dinozaury na twoje ranczo, zdobywali wymagane do ich wyżywienia zasoby odkrywali ułatwiające pracę technologie. Wszystko po to, by w odpowiednim momencie dinozaury mogły się rozmnożyć, i abyś mógł zrealizować lukratywne kontrakty, które dadzą punkty zwycięstwa. Musisz być jednak bardzo ostrożny! Zbyt agresywna hodowla może doprowadzić do konfliktów między poszczególnymi gatunkami tych prehistorycznych gadów. Każdy gatunek chce mieć osobną zagrodę, a powierzchnia rancza nie jest z gumy! Ucieczki dinozaurów, a nawet sporadyczne pożarcia to coś, z czym również będziesz musiał się zmierzyć!

Czy zdołasz pokierować swoim ranczem tak, by być najlepszym w tym biznesie?

Liczba graczy: 1-4 graczy
Czas rozgrywki: 30-60 min
Wiek sugerowany: +14 lat

The Old King’s Crown

Autor: Pablo Clark  | Wydawnictwo: Eerie Idol Games | BGG

The Old King’s Crown to pełna blefu i strategicznych zwrotów akcji gra karciana, w której wcielicie się w pretendentów do królewskiego tronu. Walka o koronę nie będzie łatwa i przyjemna, dlatego będziecie musieli w pełni wykorzystać swoje unikalne zdolności, aby przechytrzyć przeciwników!

Jako przywódcy różnych ugrupowań będziecie zgłaszali swoje roszczenia do tronu, zarówno jawnie, jak i w tajemnicy rozmieszczając przy tym swoje siły i tocząc boje o najcenniejsze dla Was lokalizacje. Jednak uważajcie! Inni gracze na pewno postarają się pokrzyżować Wam plany własnymi intrygami.
Szlachta, buntownicy, dzikie plemiona czy tajemnicze zgromadzenie… W czyje ręce powierzysz królewską władzę?

W grze The Old King’s Crown rozsyłacie swoich Heroldów do terytoriów, o które będziecie chcieli zawalczyć – a czy faktycznie, czy tylko w ramach dywersji, to już osądzi historia. Następnie do różnych regionów planszy zagrywacie jednocześnie zakryte karty ze swojej ręki, które potem odkrywacie i rozpatrujecie. Wygranie tych starć zapewni różne nagrody, które Was wzmocnią i pozwolą zyskać to, co w grze najcenniejsze, czyli wpływy. Zwycięstwo czeka na tych, którym uda się osiągnąć i utrzymać do końca rundy określoną, zależną od liczby graczy liczbę wpływów.

Liczba graczy: 1-4 graczy
Czas rozgrywki: 60-90 min
Wiek sugerowany: +12 lat

Catan: Nowe Energie

Autor: Klaus Teuber, Benjamin Teuber | Wydawnictwo: Catan Studio, KOSMOS | BGG

Od odkrycia Catanu wiele się zmieniło i małe wioski stały się imponującymi ośrodkami badawczymi. Wraz z rozwojem pojawiło się kolejne poważne wyzwanie: zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na energię.

Na początku zauważysz, jak łatwo jest budować elektrownie i używać paliw kopalnych używać, które są tanie i wydajne. Jednak w trakcie rozgrywki prawdopodobnie zaczniesz się zastanawiać, czy nie warto przejść na odnawialne źródła energii. Owszem, są droższe, ale mają pozytywny wpływ na środowisko, a tym samym na życie na przyszłość wyspy. Jaką decyzję podejmiesz? Przyszłość Catanu jest w Twoich rękach!

Konsekwencje twoich decyzji wpłyną na przebieg gry. Zbyt duże zanieczyszczenie może oznaczać zagładę i wcześniejsze zakończenie gry. A jakby tego było mało, niespodziewane wydarzenia spowodowane zanieczyszczeniami nieraz pokrzyżują twoje plany. Przygotuj się na wysoce energetyczną rozgrywkę!

Gra jest już w pełni przetłumaczona i obecnie czekamy na rozpoczęcie produkcji.

Liczba graczy: 3-4 graczy
Czas rozgrywki: 90 min
Wiek sugerowany: +14 lat

Rauha

Autor: Johannes Goupy, Théo Rivière | Wydawnictwo: GRRRE Games | BGG

Po mileniach jałowego trwania Rauha znów zapełnia się życiem.
Właśnie tobie, czcigodnemu szamanowi, powierzono w opiekę jeden z jej światów.

Niezmierzone boskie moce pozwalają ci wpływać na środowisko. Kształtuj je więc, by przemienić ten świat w kolebkę energii życiowej, strażnika pokoju i harmonii na nadchodzące wieki. Zgromadź jak najwięcej energii życiowej, aby wygrać grę. Masz 2 ery, by dowieść swej wartości i przemienić swój świat w energetyczne centrum Rauhy. W czasie I ery na dziewiczych ziemiach pojawi się dzika natura, która rozkwitnie pod twą pieczą. W czasie II ery cywilizacje będą się rozwijać.

Rozgrywka w grze Rauha trwa 12 tur, podczas każdej z nich gracze będą wybierali karty biomów i kładli je na swoje plansze, co zapewni dodatkowe bonusy pod koniec tury oraz przy punktowaniu, które odbywa się co 3 tury.

Przemyślane układanie kart biomów jest ważne, ponieważ co turę efekty z kart będą się uruchamiały w aktywnym rzędzie lub kolumnie.

Uczyń swój świat najbogatszym w energię życiową, aby wygrać grę!

Liczba graczy: 2-5
Czas rozgrywki: 45min
Wiek sugerowany: +10 lat

Jedziemy do Japonii

Autor: Jordy Adan, Fel Barros, Guilherme Goulart, Eric M. Lang, Marco Maggi, Francesco Nepitello, Umberto Pignatelli, Fabio Tola,   | Wydawnictwo: CMON Global Limited | BGG

Trudvang: Legendy to kooperacyjna gra o heroicznych przygodach, w której od 1 do 4 graczy wciela się w rolę śmiałych bohaterów walczących z wszechogarniającymi siłami mroku, a sama gra zawiaduje wrogami, wydarzeniami oraz innymi przeciwnościami.

Koszulki na planszach mapy i przygody pozwalają śledzić fabułę opowieści, znajomości nawiązywane przez graczy, różne wybrane ścieżki i aktualny stan świata gry. Każda przygoda stanowi część kampanii, stopniowo ujawniającej kolejne wyzwania, tajemnice, testy, decyzje oraz punkty zwrotne, które bohaterowie muszą sprawdzić lub z którymi muszą się zmierzyć. Każdy wybór ma znaczenie i pozostawia ślad na krainie oraz jej mieszkańcach kształtując ich przyszłość. Los Trudvangu jest w waszych rękach.

Gra planszowa, oparta została o nagradzaną grę fabularną Trudvang Chronicles od wydawnictwa RiotMinds, a za opracowanie graficzne odpowiadają Alvaro Tapii i Paul Bonner.

Gra jest już w pełni przetłumaczona i obecnie czekamy na rozpoczęcie produkcji.

Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 60 min
Wiek sugerowany: + 14 lat

Altay: Dawn of Civilization

Autor: Paolo Mori, Ole Steiness  | Wydawnictwo: Ares Games | BGG

Gdzieś pośród dzikich ostępów rozległego kontynentu, cztery tajemnicze i potężne ludy na przestrzeni niezliczonych wieków kształtowały swe cywilizacje, łącząc magię z technologią oraz dbając o harmonię z naturą i między sobą. Jednak nastają nowe czasy, a wraz z nimi przybywają obcy osadnicy z innymi zwyczajami i zaawansowanymi technologiami. Jako przywódca jednego z rodzimych ludów Altay będziesz musiał sam określić, jak odniesiesz się do przybyszów i niesionych z ich napływem zmian. Zaakceptujesz i zasymilujesz obcych i ich innowacje, czy jednak będziesz obstawać przy starożytnych tradycjach? Skupisz się na rozwoju swej cywilizacji i upamiętnianiu jej osiągnięć, czy też na poszerzaniu swych terytoriów i rozwiązywaniu wszelkich problemów za pomocą armii? Tylko od ciebie zależy, czy przyjmiesz to wszystko z otwartymi ramionami… czy raczej z zaciśniętą pięścią!

Altay: Dawn of Civilization to gra, która łączy w sobie i skupia się na kilku mechanikach: rozwoju cywilizacji, budowaniu własnej talii kart i poszerzaniu swojego terytorium. Różna liczba nieco różniących się od siebie kart „podstawowych” zapewnia każdemu z ludów asymetryczny start. Dalej z kolei to już do graczy będzie należało zarządzanie talią kart, które posłużą do zdobywania zasobów, rozbudowy osad, a także do ekspansji i działań wojennych.

Aby zwyciężyć konieczny będzie balans między zdobywaniem nowych terytoriów, rozwojem technologicznym oraz upamiętnianiem na wieki osiągnięć własnej cywilizacji. Przyszłość Altay jest w Twoich rękach!

Liczba graczy: 2-4
Czas rozgrywki: 30-90 min
Wiek sugerowany: +10 lat

Pax Hispanica

Autor: Phil Eklund  | Wydawnictwo: Ion Game Design, Sierra Madre Games | BGG

Jako młodzieniec z Hiszpanii, Anglii, Francji, Holandii czy Kurlandii za życiowy cel postawiłeś sobie zostać wpływowym dworzaninem, wyzwolicielem albo po prostu – piratem z Karaibów. Jest XVII wiek, więc praktycznie wszystko należy do korony hiszpańskiej, inkwizytorzy bacznie nasłuchują, czarny rynek się powiększa, a żadna podróż nie jest bezpieczna przed atakami korsarzy. Każdego roku żeglujesz między wyspami, aby transportować, plądrować, przemycać i zastawiać zasadzki na łodzie wyładowane srebrem, perłami, klejnotami, a także bezcennymi reliktami przeznaczonymi na finansowanie kolejnych ambicji korony.

Pax Hispanica to asymetryczna gra dla 1-5 graczy autorstwa Phila Eklunda. Mechanika gry – podobnie jak inne gry z serii Pax – skupia się przede wszystkim na budowaniu swojego zestawu kart i manipulowaniu rynkiem. Gracze mogą wybrać jedną z 4 ścieżek kariery i dróg do zwycięstwa, które mogą zmienić przyszłość imperium hiszpańskiego!

Liczba graczy: 1-5 graczy
Czas rozgrywki: 60-150 min
Wiek sugerowany: +14 lat

Black Orchestra

Autor: Philip duBarry | Wydawnictwo: Game Salute | BGG

W miarę jak żelazna pięść Hitlera zaciska się na Niemczech, a dowody jego zwyrodniałego fanatyzmu stają się coraz bardziej widoczne, ludzie z najwyższych szczebli Rzeszy zaczynają planować na niego zamach. Czas jednak nagli, a straszliwe ambicje Hitlera rosną z każdą chwilą, dlatego garstka intrygantów musi skrupulatnie przygotować plany i wybrać idealny moment do uderzenia. Gestapo ciągle depcze konspiratorom po piętach, nazywając ich „Schwarze Kapelle”, czyli Czarną Orkiestrą. Czy uda im się skutecznie przeprowadzić zamach i położyć kres potwornym zapędom tyrana?

W kooperacyjnej grze Black Orchestra każdy z graczy wcieli się w jedną z historycznych postaci zaangażowanych w spisek przeciwko Hitlerowi. W tej mrocznej i niebezpiecznej pogoni determinacja będzie równie kluczowa, co unikanie podejrzeń i ciągłych kontroli Gestapo. W trakcie gry gracze będą musieli odpowiednio przygotować się do przeprowadzenia zamachu, co przekłada się na spełnienie wymagań wskazanych na pozyskiwanych po drodze kartach intryg. Czas z kolei będą odmierzały kolejne etapy II wojny światowej, reprezentowane przez karty różnych historycznych wydarzeń, które to mogą wiązać się tak z dodatkowymi zagrożeniami, jak i nowymi okazjami dla konspiratorów. Sukces w całym przedsięwzięciu będzie wymagał ścisłej współpracy, podejmowania niełatwych wyborów i odpowiedniego zarządzania ryzykiem.

Liczba graczy: 1-5 graczy
Czas rozgrywki: 90 min
Wiek sugerowany: +14 lat


Zeszłoroczne zapowiedzi Galaktycznych wyglądały tak. Coś was zainteresowało?

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments