Wyniki konkursu Planszowa Gra Roku 2022

Tegoroczna edycja konkursu Planszowa Gra Roku dobiegła końca. W tym roku wyjątkowa, bo organizowana przez nową ekipę, która zważając na to, w jakich okolicznościach i w jakim czasie przejęła nagrodę, muszę przyznać, że ogarnęła temat bardzo dobrze. Do największych sukcesów muszę zaliczyć widoczność nagrody w internecie oraz na imprezach okołoplanszówkowych w Polsce. Ta nagroda była widoczna — i to o wiele bardziej od zeszłorocznej edycji, w której to ja (przyznaję się bez bicia) odpowiadałem za kwestie związane z promocją i marketingiem.

Nie obyło się bez wpadek, które można oczywiście wybaczyć, ale o których warto wspomnieć, bo jak wiemy — uczymy się na błędach i jestem pewien, że w przyszłym roku się one nie powtórzą. Chociaż nie wszystkie są zależne od samych organizatorów.

Zabrakło wydawnictwa Portal Games

O tym już pisałem. Szefostwo Śląskiego wydawcy postanowiło nie brać udziału w wydarzeniu, kompletnie w moim odczuciu gubiąc się w tłumaczeniu, a z pewnością mijając się z prawdą, jeżeli chodzi o kwestie organizacyjne i związane z opłatami w innych nagrodach. Szkoda, bo myślę, że Portal mógłby trochę namieszać w wynikach. A tak? Zostały one zdominowane (zasłużenie) przez jednego wydawcę.

Problem z powtórkami w kategoriach

Nowe kategorie — Gra Roku Średniozaawansowana oraz Gra Roku Ekspercka, mogła mieć te same tytuły na listach zgłoszonych, a co za tym idzie również w późniejszym czasie w Nominacjach, a nawet wśród zwycięzców. I tak się stało – wśród nominowanych gier — Diuna: Imperium oraz Pax Pamir ed. 2 pojawiły się w obu kategoriach, blokując tym samym miejsce innym tytułom. Kompletnie nie rozumiem, dlaczego kapituła nie załatwiła tematu i zagłosowała w taki sposób, by do takiej sytuacji nie doprowadzić. Przecież Diuna kompletnie nie pasuje do Eksperckiej, a Pax do Średniozaawansowanej. Na szczęście przy rozstrzygnięciu finałowym — zostało to zweryfikowane.

Brak internetu = brak transmisji z Gali rozdań nagród.

Hucznie zapowiadana transmisja z Gali rozdań nagród się nie odbyła. Niestety — powód był banalny, ale bardzo skuteczny — nie było internetu, by poprowadzić tę transmisję. W moim odczuciu oczywiście można się było do tego przygotować — wiadomo, że taka sytuacja może mieć miejsce, szczególnie gdy całą akcję o ten internet opieramy. No nic. Szkoda. Wyniki już znamy, a ludzie będący na Targach Książki w Krakowie mogli zobaczyć dodatkowy szoł w postaci gali.


A teraz przejdźmy do wyników!

Gra Roku dla Dzieci: Myszkowanie, wyd. Granna

Gra Roku dla Całej Rodziny: Kaskadia, wyd. Lucky Duck Games

Gra Roku Średniozaawansowana: Diuna: Imperium, wyd. Lucky Duck Games

Gra Roku Ekspercka: Pax Pamir 2ed. wyd. Galakta

Gra Roku dla Dwóch Osób: Dice Throne Rerolled Sezon 1, wyd. Lucky Duck Games

Gra Roku Tematyczna: Destinies, wyd. Lucky Duck Games

Gra Roku Imprezowa: Obrazki, wyd. Rebel

Gra Roku Najładniejsza: Canvas, wyd. Awaken Realms

Gra Roku – Autor: Przemek Wojtkowiak za grę Kroniki Zamku Avel, wyd. Rebel

Gra Roku – Nagroda im. Michała Gościniaka, za wkład w rozwój hobby planszówkowego: Tomasz Międzik

Serdecznie gratulujemy autorom gier i wydawcom, którym upolowali zwycięskie tytuły. Każda z tych gier (najpewniej, bo nie we wszystkie grałem) jest zacna, więc warto się nimi zainteresować — z resztą gry nominowane są niewiele (o ile w ogóle) gorsze. Co do zwycięzców, to wiele pokryło się z moimi typami. Nie obstawiałem w kategoriach dla Dzieci, Imprezowej, spudłowałem w grze dla Dwóch osób. W pozostałych trafiony, zatopiony 🙂 A jak u was?

Na koniec chciałbym bardzo mocno pogratulować organizatorom, którzy nie mieli wiele czasu, by ten temat ogarnąć — udało się!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments