Zapowiedzi Lucky Duck Games 2021

Wydawnictwo Lucky Duck Games zaszalało, jeżeli chodzi o liczbę zapowiedzi. W minionym tygodniu codziennie prezentowało nam tytuły, które ma zamiar wydać w tym roku na naszym rynku – trochę tego jest. Nie ukrywamy, że kilka tytułów nas zainteresowało. Nie są to oczywiście mocno geekowe tytuły, jak miało to miejsce w przypadku zapowiedzi Portal Games, czy Galakty, ale portfolio i target kaczek są skierowane zupełnie gdzie indziej – rodzinni graczej powinni być zachwyceni. Poniżej wrzuciliśmy wszystkie tytuły, byście nie musieli ich szukać. Opisy pochodzą z fanpage wydawnictwa.

Dla przypomnienia grafika, która prezentuje tytuły zapowiedziane już wcześniej.

Tu jest mocarnie, bo zarówno Dice Throne, Kroniki Zbrodni oraz Diuna: Imperium to zdecydowanie tytuły również dla nas i nie możemy się ich doczekać.

Wyspa Kotów

WYSPA KOTÓW to pięknie wydana gra, w której zadaniem graczy jest uratować gromadę baśniowych kotów przed groźnymi myśliwymi. Mechanika rozgrywki opiera się na układaniu różnokształtnych kafelków kotów na planszach graczy – łódkach, którymi zabiorą koty z niebezpiecznej wyspy. W osiągnięciu tego celu (i zdobywaniu punktów) pomagają karty, dobierane na zasadzie draftu.

W trybie rodzinnym gra nadaje się dla graczy już od 8 lat, a dodatek “Wszystkie łapy na pokład” umożliwia rozgrywkę do 6 osób.

Kroniki Zbrodni

Być może zauważyliście, że od jakiegoś czasu trudno jest dostać w sklepach Kroniki Zbrodni. Mamy dla was dobrą wiadomość! Jeszcze w tym roku na półkach pojawią się Kroniki z naszym logo (wcześniej za polskie wydanie odpowiadało wydawnictwo Fox Games przyp. red.) na pudełku!

Ale to nie wszystko. Przygotowaliśmy dla was specjalne wydanie rozszerzone, które będzie zawierać okulary VR i dwa całkiem nowe scenariusze, które nie były wcześniej dostępne po polsku. 

Kieszonkowy Detektyw

KIESZONKOWY DETEKTYW to kooperacyjna gra karciana, która sprawdzi waszą zdolność dedukcji. Gromadźcie wskazówki, przesłuchujcie świadków i dopasujcie do siebie fragmenty układanki, by wskazać mordercę. Talia kart poprowadzi Was przez całe śledztwo – po prostu otwórzcie pudełko i zacznijcie grać!

W polskim wydaniu zdecydowaliśmy się spakować do jednego pudełka wszystkie gry dotychczas wydane w serii. Dzięki temu gracze otrzymają aż trzy intrygujące sprawy kryminalne do rozwikłania.

Crime Zoom

CRIME ZOOM to gra kooperacyjna do 6 graczy, która jest jak prawdziwe śledztwo zamknięte w talii kart. Z kart jest także ułożone miejsce zbrodni, tworzące jedną dużą ilustrację. Aby zbadać wypatrzony ślad, wystarczy odwrócić kartę. Którym tropem podążycie?

Oprócz unikatowego przedstawienia miejsca zbrodni siłą Crime Zoom są także rewelacyjne historie. Odkrywanie zagadki jest niczym czytanie wciągającego kryminału. Po znalezieniu rozwiązania w instrukcji dostajemy jeszcze epilog – dodatkowy kawałek opowieści. 

Agropolis

AGROPOLIS to kontynuacja tej popularnej gry. Tym razem, zamiast w budowniczych wielkiego miasta, wcielamy się w planistów terenów rolniczych. Tak jak w przypadku Urbanisty, wspólnymi siłami gracze starają się spełnić wylosowane warunki wygranej, jednocześnie dopasowując rodzaje terenów. Znajdziemy wśród nich pola, sady i winnice, a także zagrody, których mieszkańcy mogą pomóc (lub przeszkodzić) w zdobywaniu punktów.

Gra zostanie wydana w trzecim kwartale roku, w odświeżonej szacie graficznej.

Skulls of Sedlec

SKULLS OF SEDLEC to jeden z najnowszych bestsellerów wydawnictwa Button Shy Games. Gra wzięła nazwę od kaplicy w dzielnicy Sedlec, w czeskim mieście Kutna Hora. W XVI w. powstała tam kaplica ozdobiona nietypowymi artefaktami – czaszkami i kośćmi zmarłych. Gracze wcielają się w mnichów, których zadaniem jest właśnie układanie czaszek. Ten, kto najlepiej spełni życzenia zmarłych, może liczyć na uznanie Kolekcjonera Kości i zwycięstwo w grze.

Skulls of Sedlec to kolejna gra w naszej kolekcji “Gry do kieszeni”. Niewielki rozmiar i proste zasady sprawiają, że jest to idealna gra na wyjazdy, albo szybki przerywnik pomiędzy cięższymi tytułami.

Kaskadia

KASKADIA to nazwa krainy geograficznej rozciągającej się pomiędzy Pacyfikiem a Górami Skalistymi. Tak jak w przypadku Calico proste zasady spotykają się z dużą głębią rozgrywki i pięknymi ilustracjami (które znów wykonała Beth Sobel). Gracze rywalizują w stworzeniu najbardziej różnorodnego środowiska, poprzez dobieranie płytek siedlisk oraz żetonów zwierząt i układanie ich w przepiękne krajobrazy. Dzięki różnym kombinacjom punktowanych celów każda partia Kaskadii to unikalne wyzwanie.

Gra ma wariant solowy, a w trybie rodzinnym proponowana jest graczom w wieku od 10 lat. Dla fanów łamigłówek typu Calico to naszym zdaniem pozycja obowiązkowa!

Amazonia

AMAZONIA to lekka dwuosobowa gra karciana w dobieranie kart i tworzenie z nich punktujących zestawów. W trakcie rozgrywki rozwijacie lasy deszczowe, w których będą rosły wysokie drzewa i bujne rośliny, które przyciągną całe zastępy ptaków, owadów i dzikich zwierząt. Poprzez ostrożne dobieranie potrzebnych elementów staracie się stworzyć warunki dla idealnej równowagi flory i fauny, a z nią – dobrze prosperujący ekosystem. Musicie przy tym uważać na pożary, susze czy choroby, które są zagrożeniem dla waszego lasu.

Dodatkowe warianty umożliwiają grę do 4 osób, a także rozgrywkę solo.

MikroMakro

MIKROMAKRO to innowacyjna gra kooperacyjna. Będziecie wspólnie rozwiązywać sprawy kryminalne, dociekać motywów, szukać dowodów i skazywać winowajców. Bystre oko przyda się wam nie mniej niż przenikliwy umysł. Wskazówek do rozwiązania sprawy będziecie szukać na ogromnej planszy (75 x 110 cm), mapie miasta zaludnionej przez mrowie mieszkańców. Przed wami kawał detektywistycznej roboty!

MikroMakro zdobyło tytuł Gry Roku we Francji (2021, As d’Or) oraz nominację do Dice Tower Awards w kategorii “Najbardziej innowacyjna gra”.

Sleeping Gods

SLEEPING GODS to kooperacyjna gra kampanijna, jakiej jeszcze nie widzieliście. Gracze wcielają się w załogę statku Mantikora, który eksploruje nieznane krainy w poszukiwaniu totemów uśpionych bogów. Wędrówkę utrudniać będą mityczne stwory i liczne przeciwności. Czy dacie radę odnaleźć drogę przez groźne morza i powrócić do domu?

📖 Planszę gry stanowi ogromna mapa, złożona dla wygody w postać atlasu. Każda lokacja ma odpowiadający akapit w księdze, a gracze mogą odwiedzać je w dowolnej kolejności – poznajecie świat, jakbyście naprawdę byli zagubionymi marynarzami.

Przetłumaczenie tej gry to ogromny projekt, dlatego zdecydowaliśmy się przeprowadzić kampanię crowdfundingową. Sama premiera gry może mieć miejsce dopiero w przyszłym roku – więcej informacji podamy w ciągu kilku miesięcy.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments