Poradnik Świąteczny – Gry pod choinkę

Święta, święta, idą święta. A jak święta, to i prezenty! Nie ma więc nic lepszego, niż obdarować drugą osobę cząstką hobby, które tak bardzo lubimy. Ale graczy jest wielu, czasu mało, dlatego wychodzimy Wam naprzeciw i przedstawiamy listę gier, które możecie wybrać na prezent dla różnego grona graczy.

Gry dla całej rodziny

Calico

Autor: Kevin Russ | Wydawnictwo: Lucky Duck Games | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Jak zachęcić rodzinę do wspólnej rozgrywki? Dać im ładną, prostą w zasadach grę. Dodajmy do tej mieszanki jeszcze element kombinowania, który sprawi, że nawet zajadli gracze znajdą przyjemność grania w ten tytuł.

Celem gry jest budowanie kołderki dla kotków. Na początku rozgrywki wybieramy zestaw kotów, dla których będziemy szyć wcześniej wspomnianą kołderkę. Będziemy ją tworzyć z heksagonalnych skrawków materiału i doszywać do naszej planszetki. Osoba, która zdobędzie najwięcej punktów poprzez wykonanie wylosowanych celów osobistych oraz przyciągnięcie największej liczby kotów, zostaje zwycięzcą.

Gra została sprawdzona na: graczach zaawansowanych, młodzieży (10+) oraz rodzicach (50+)

Azul (seria)

Autor: Michael Kesling | Wydawnictwo: Lacerta | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Nie da się ukryć, że każdy z nas od czegoś zaczynał. Dla jednych jest to Talizman, dla niektórych może być to np. Nemesis, a dla jeszcze innych zupełnie co innego. Rozpoczynając przygodę z grami planszowymi, ciężko jest przejść obojętnie obok Azula.

Podobnie jak w poprzednim proponowanym tytule będziemy układać kafelki i zdobywać za ich układanie punkty. W zależności od wersji, a jest ich już trzy, będziemy układać mozaiki, witraże lub pawilony. Zasady punktacji, w zależności od odsłony, mogą się różnić, ale mechanika w Azulach pozostaje niezmienna. Na środku stołu wyłożone są warsztaty, na których wykładane są z worka losowe elementy, z których będziemy układać nasze dzieło. Wybierając warsztat kierujemy się prostą zasadą – zgarniamy wszystko z warsztatu z danego typu materiału. Czyli bierzemy np. wszystkie kafelki o jednym kolorze. Reszta ląduje na środku stołu i jest objęta tą samą zasadą. Nadmiarowe kafelki, których nie będziemy mogli umieścić, tłuką się, a my dostajemy minusowe punkty.

Gra została sprawdzona na: sobie, na początku przygody z planszówkami i na innych graczach rozpoczynających swoją przygodę.

Architekci: 7 Cudów Świata

Autor: Etienne Hebinger | Wydawnictwo: Rebel | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Wasza rodzina liczy więcej niż 4 graczy? A może po prostu chcecie pograć w większym gronie? Niestety, gry najczęściej są przeznaczone dla czwórki osób. Tu z pomocą nadciąga seria 7 Cudów Świata. Podobnie jak w przypadku Azula jest to bardzo popularna seria wśród nowicjuszy ze względu na prostotę zasad i “miodność” rozgrywki. Czemu więc proponujemy Architektów?

Architekci to najnowsza odsłona w serii i zmienia trochę mechanikę gry, co sprawia, że jest odrobinę ciekawsza. Po pierwsze, każdy z graczy buduje konkretny cud architektoniczny. W odróżnieniu od pierwowzoru, już nie prowadzimy jakiejś cywilizacji, a skupiamy się na osiągnięciu konkretnego celu – tutaj, wybudowaniu budowli. Po drugie, nie występuje już element draftu, czyli mechaniki dobierania kart z konkretnej puli, a następnie przekazywania ich dalej. Teraz każdy z graczy może dobrać kartę z własnej talii lub od gracza siedzącego po lewej stronie albo z talii ogólnodostępnej. Zasady gry również są bardzo proste. Aby zbudować część budowli należy zebrać surowce. Oprócz tego mamy też karty z siłą militarną, więc również występuje faza konfliktu zbrojnego oraz karty nauki, za które dostajemy bonusowe kafelki. Osoba, która pierwsza zbuduje swój cud, inicjuje koniec gry, a ten budowniczy, który zdobędzie najwięcej punktów za swoją budowlę oraz kart punktujących, wygrywa całą rozgrywkę.

Gra została sprawdzona na: maksymalnej liczbie graczy (7) zaawansowanych.

Nova Luna

Autor: Uwe Rosenberg, Corné van Moorsel | Wydawnictwo: Lucky Duck Games | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Wracamy ponownie do gier abstrakcyjnych. Nova Luna to gra nietypowa, gdyż wykonana przez Uwe Rosenberga (autora gier euro), który nie specjalizuje się w tego typu planszówkach. Łatwa do przyswojenia, ale za to mocna do kombinowania.

W grze będziemy poruszać się po okręgu i dobierać kafle, a następnie układać je tak, aby wykonać jak najwięcej celów umieszczonych na danym kafelku. Tak więc oprócz tego, że musimy pomyśleć, czy dany kafelek jest nam potrzebny, to jeszcze zastanowić się, czy z łatwością wykonamy na nim zadania. Gra się toczy do momentu, aż któryś z graczy wykona tyle zadań, że wyczerpie się mu pula żetonów do ich zaznaczania. Pierwsza osoba, która tego dokona, zostaje zwycięzcą. Gra jest niesamowicie sympatyczna i ładna. Prostota zasad oraz głębia rozgrywki sprawi, że przyjemność z grania znajdą tutaj osoby w różnym wieku oraz stopniu zaawansowania.

Gra została sprawdzona na: Młodzieży 10+, osobach dorosłych (25-50) oraz starszych (50+)

Fantastyczne Światy

Autor: Bruce Glassco | Wydawnictwo: Rebel | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Kolejna propozycja dla większej ilości graczy, ale nie tylko! Fantastyczne Światy to niesamowicie prosty i przyjemny set collection (zbieranie zestawów), gdzie punktacja przekracza często 200 punktów! Jak się w to gra?

Każdy z graczy dostaje zestaw 7 kart. Każda karta należy do jednego z kilku typów, ma swoją nazwę oraz opis. Nasz cel? Zebrać takie karty, które przyniosą nam jak najwięcej punktów podstawowych oraz tych z opisu karty. W trakcie tury każdy z graczy może wykonać jedną akcję z dwóch dostępnych – dobrać kartę ze stosu kart i odrzucić którąś do “wystawki” kart odrzuconych albo dobrać kartę z “wystawki” i odrzucić swoją z ręki. Gra toczy się do momentu, aż któryś z graczy nie dołoży do “wystawki” dwunastej karty.

Gra jest bardzo dynamiczna, zasady już nawet znacie, a frajdę, jaką daje ciężko opisać słowami. W dodatku, prócz podstawowej wersji, jest na rynku również dodatek rozbudowujący talię o nowe typy kart i nowe kombinacje punktacji.

Gra sprawdzona na: dużej liczbie graczy w różnym stopniu zaawansowania. Z kim bym nie grał, to tytuł się podoba.

Gry zaawansowane

Brass: Birmingham/Lancashire

Autor: Gavan Brown, Matt Tolman, Martin Wallace | Wydawnictwo: Phalanx | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Brassów euro-entuzjastom nie trzeba przybliżać. Jest to “marka” sama w sobie. W trakcie rozgrywki będziemy rozwijać naszą sieć przemysłową, dbając nie tylko o środki, którymi będziemy opłacać konstrukcję nowych fabryk, ale również optymalizując sieć połączeń, aby mieć dostęp do potrzebnych podczas produkcji surowców. Nie bez powodu gra schodzi ze sklepów, jak świeże bułeczki i już doczekaliśmy się jej dodruku.

Rozgrywka opiera się na zagrywaniu kart i wykonywaniu akcji. Wśród nich będziemy konstruować nasze przedsiębiorstwa (przędzalnie, fabryki, huty szkła), budować kopalnie, drogi. Wszystko to, aby zwiększać nasze zyski oraz punkty zwycięstwa. Rozgrywka toczona będzie do momentu wyczerpania przez graczy kart. Sytuacja ta nastąpi dwa razy, z tym że podczas pierwszego wyczerpania przechodzimy w rozgrywce do Ery Kolejowej, która wymusi na grających obranie zupełnie nowej strategii, niż w pierwszej erze, Erze Kanałowej.

Gra sprawdzona na: grupie euro-entuzjastów, redakcji, graczach zaawansowanych.

Barrage

Autor: Tommaso Battista, Simone Luciani | Wydawnictwo: Portal Games | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Kolejna perełka dla euro-graczy, ale nie tylko. Tym razem przenosimy się do obszaru francuskich Alp. Jako konstruktorzy będziemy budować tamy, aby, wykorzystując żywioł wody, produkować prąd, za który będziemy zdobywać punkty zwycięstwa.

Gra opiera się na mechanice worker placementu, czyli umieszczaniu robotników. W trakcie rozgrywki będziemy dbać o produkcję naszych surowców, aby w ostatecznym rozrachunku wybudować jak najbardziej efektywne tamy. Woda jest kapryśnym żywiołem, dlatego często będziemy też manipulować nurtem spływających rzek, utrudniając życie naszym rywalom, a niekiedy też sobie. Ze względu na poziom złożoności rozgrywki oraz tak zwanej “mózgożerności”, Barrage często porównywany jest do wcześniej wymienionego Brassa.

Gra sprawdzona na: eurograczach, graczach zaawansowanych.

Czerwona Katedra

Autor: Isra C., Shei S. | Wydawnictwo: Portal Games | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Czy małe pudełko jest w stanie pomieścić dużą grę euro? Ponownie na liście dominuje “euracz” i to w dodatku w rosyjskim klimacie! W tej grze, jak sama nazwa wskazuje, wcielimy się w budowniczych, którzy będą budować tytułową katedrę.

Jak w przypadku tego typu gier, ponownie będziemy walczyć o surowce, aby budować coraz to nowe poziomy Czerwonej Katedry. Czemu więc gra zasłużyło na miejsce na tej liście? Przede wszystkim od pozostałych dwóch propozycji wyróżniać się będzie kostkami, które wykorzystywane są do poruszania się po rondlu. Dobieranie odpowiednich kostek i wiążących się z tym akcji, będzie kluczowe, żeby jak najoptymalniej zarządzać naszymi turami. Oprócz tego fenomenalnie sprawdza się negatywna interakcja, która sprawi, że jeśli nie pospieszymy się z naszą budową, to boleśnie zostaniemy ukarani, kiedy ktoś ukończy “poziom” nad naszą konstrukcją.

Gra sprawdzona na: maratonie gier w trakcie Dnia Gier Planszowych i na eurosceptyku (podobała się)

Gry tematyczne

Diuna: Imperium

Autor: Paul Dennen | Wydawnictwo: Lucky Duck Games | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Idąc za ciosem sukcesu filmowej Diuny, powstały również gry planszowe. Za sprawą Lucky Duck Games otrzymaliśmy na naszych stołach niesamowicie klimatyczną i grywalną hybrydę worker placementu z deck buildingiem.

W trakcie gry wcielimy się w jedną z postaci ze świata Diuny. Będziemy zagrywać karty, aby następnie wykonywać akcje z nimi związane. Każda z kart w talii dzieli się na dwie części. Pierwsza powiązana jest z agentami, czyli naszymi workerami. Od symboli występujących na karcie uzależnione jest to, na jakie pola wysłać możemy jednego z naszych agentów. Drugą część wykorzystamy do kupowania nowych kart, którymi powiększymy naszą talię. Prócz pilnowania naszych interesów na poszczególnych polach, będziemy również dbać o siłę militarną, gdyż z końcem każdej rundy, będzie odbywać się bitwa. Tytuł ten nie jest skierowany tylko do fanów Diuny, jest on tak dobry, że każdy znajdzie w nim coś dla siebie.

Gra sprawdzona na: graczach zaawansowanych i setkach fanów, którzy się chwalili rozegranymi partiami.

Viticulture

Autor: Jamey Stegmaier, Alan Stone | Wydawnictwo: Phalanx | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Słoneczna Toskania. Kraina pełna winogron oraz winnic. Idealny motyw przewodni na stworzenie gry o produkcji wina. Niczym innym jest więc Viticulture! W tej grze wcielamy się w jednego z posiadaczy winnicy. W spadku po naszych rodzicach dostajemy gospodarstwo, a naszym celem jest produkcja wina i wykonywaniu kontraktów.

Tytuł ten, ponownie w stylu euro, już na wstępie raczy nas klimatem. Poprzez losowanie naszych rodziców, nie tylko budujemy nasze wyobrażenie o postaci, ale również dyktować to będzie nasz początek rozgrywki. W trakcie gry będziemy wysyłać robotników na różne pola na planszy, aby wykonywać powiązane z nimi akcje. Będziemy przyjmować na nasze gospodarstwo gości, sadzić winorośle, rozbudowywać gospodarstwo. Trzeba się jednak pilnować, ponieważ akcje podzielone są na dwie pory roku: letnią oraz jesienną. Równie sprytnym elementem rozgrywki jest postarzanie gron oraz samego wina. Do rozgrywki zaleca się również polanie każdemu z graczy lampki wina, żeby jeszcze lepiej poczuć klimat gry (wariant przeznaczony tylko dla graczy pełnoletnich!)

Gra sprawdzona na: euro-entuzjastach, graczach zaawansowanych, graczach początkujących, w rozgrywce 6 osobowej.

Root

Autor: Cole Wehrle | Wydawnictwo: Portal Games | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Czy można zrobić grę o uroczych zwierzątkach, które rozpoczynają wielką wojnę w lesie? Okazuje się, że można i jest ona niezła. Root w swojej mechanice jest grą typu area control. Każdy z graczy wciela się w jedną z czterech (w wersji podstawowej) asymetrycznych frakcji i walczy o wpływy w Leśnogrodzie. W zależności od tego, kim będziemy grać, to nasz cel będzie różny.

Tak jak wcześniej wspomniałem, Root to typowy area control. Na planszy Leśnogrodu (który występuje w wersji podstawowej i zaawansowanej) będziemy wysyłać naszych “żołnierzy” i walczyć o kontrolę nad polanami. Markiza de Kot będzie miała za cel rozprzestrzeniać swoje budynki po mapie, Orle Gniazda natomiast będą próbowały odbić niegdyś utracony las wybierając co rusz nowych przywódców swojej frakcji. Partyzanci, no jak to sama nazwa wskazuje, będą dokonywać rewolt oraz dokonywać, surprise, surprise, partyzantki, aby wyprzeć inne frakcje z lasu. Najciekawszą z tych stron jest jednak Wagabunda, samotny podróżnik, który jest neutralny, nie jest związany z żadną z frakcji, co daje ogromną elastyczność w jego stylu gry.

Tytuł ten na pewno nie przypadnie do gustu wszystkim. Jest bardzo długi, zajmuje sporo czasu, żeby opanować zasady, a jego tłumaczenie sprawia nie lada wyzwanie; tak naprawdę grę trzeba tłumaczyć każdemu z osobna, bo każda frakcja to oddzielne zasady i łączą się one na poziomie zagrywania kart oraz w trakcie walki.

Graz sprawdzona na: fanach area-control, konwencie Falkon na stoisku Portalu (duże zainteresowanie odwiedzających)

Lockup: Opowieści ze Świata Roll Player

Autor: Stan Kordonskiy | Wydawnictwo: Ogry Games | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Świat gry Roll Player jest bardzo lubiany wśród graczy. Podejście do tematyki fantasy, kreowanie własnej postaci za pomocą kostek sprawiło, że gra odniosła znaczący sukces na rynku. Nic dziwnego, że powstają również tak zwane spinoffy, czyli gry okołotematyczne. Takim spinoffem serii Roll Player jest Lockup. W więzieniu Kulbak swój wyrok odsiadują najwięksi przestępcy oraz jeńcy wojenni. Co roku jego miłościwy Król organizuje turniej, gdzie najbardziej wpływowa banda w więzieniu, będzie miała możliwość wziąć w nim udział i wywalczyć sobie wolność. W Lockupie wcielamy się w jedną z takich band (goblinów, gnoli itd.) i walczymy o zyskanie jak największych wpływów w więzieniu.

Lockup to area control połączony z blefem. Każdy z graczy posiada zestaw 6 takich samych łotrów. Czterech z nich posiada liczbowe wartości siły, od 2 do 5. Pozostali dwaj mają swoje własne zasady specjalne. Jeden to osiłek i jego wartość siły jest uzależniona od liczby posiadanych kostek na planszetce gracza. Ostatni z łotrów nie posiada żadnych punktów siły, ale może uchronić naszą bandę przed podejrzeniami strażników. Jak więc działa rozgrywka? W trakcie tury możemy rozmieścić do jednego z pomieszczeń dowolną liczbę naszych łotrów, a w trakcie rundy dwóch zagrać w ciemno. Gramy tak do momentu, aż wszyscy przydzielą swoich “podopiecznych” do pomieszczeń. Następnie w kolejności będą rozpatrywane pomieszczenia i w zależności od jego typu, będą przyznawane takie, a nie inne nagrody. W takcie gry będziemy zbierać zestawy oprychów, surowce, a następnie konstruować z nich fanty. Muszę przyznać, że Lockup ma jedno z lepszych tłumaczeń, jakie dotychczas widziałem.

Gra sprawdzona na: graczach zaawansowanych, graczach początkujących

Clash of Cultures: Monumentalna Edycja Polska

Autor: Christian Marcussen | Wydawnictwo: Portal Games | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Wielkie pudło pełne radości, czyli najlepsze cywilizacyjne 4X. Po wielu latach nieobecności na polskim rynku, w końcu – dzięki Portal Games – Clash of Cultures (w wersji Monumentalnej) trafiło pod strzechy i skradło serca wszystkim fanom dużych i długich strategii. Trzeba przyznać, że gra ma swoje wady, jak wspomniany czas gry, czy downtime, albo dość spora losowość, jednak zabawy jest przy CoC bardzo dużo, a im więcej graczy, tym ciekawiej.

Wcielimy się w liderów cywilizacji znanych nam z kart historii i będziemy dążyć do zostania tą najważniejszą – poprzez zdobycie największej liczby punktów zwycięstwa. Będziemy rozbudowywać miasta, wynajdywać nowe technologie, eksplorować świat, walczyć ze sobą i barbarzyńcami – jest tu wszystko, co rasowa gra cywilizacyjna mieć powinna.

Gra sprawdzona na: graczach zaawansowanych i… a w zasadzie na każdej grupie

Pandemic Legacy: Sezon 0

Autor: Matt Leacock, Rob Daviau | Wydawnictwo: Rebel | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Pandemic Legacy zmienił świat gier planszowych. Była to pierwsza tak dobra gra z mechanizmami Legacy (gdzie niszczymy elementy gry, piszemy po nich, modyfikujemy je, a każda rozgrywka ma wpływ na kolejną – przez co są to gry jednorazowe), która zawitała w topie rankingu BGG, pokazując projektantom, że można. Wyniki sprzedażowe kolejnych sezonów jednoznacznie potwierdziły tezę, że gra jest dobra, więc twórcy pokusili się o trzeci, a tak naprawdę o zerowy (dziejący się przed pierwszym) sezon.

W grze wcielimy się w agentów CIA. Będziemy starali się zniszczyć komunizm… no, powiedzmy. Nie będę wam zdradzał fabuły, jednak powiem, że jest to kolejna wariacja mechanik znanych nam z “podstawowej Pandemii”. Nasi agenci będą działać pod przykrywką i zależnie od tego, w jakim miejscu na świecie się znajdują (i pod czyim wpływem to miejsce jest), robić mogą różne rzeczy, jedne łatwiej, drugie trudniej.

W moim odczuciu jest to najlepiej zrealizowany i najciekawszy z Pandemiców. Oczywiście nie było już efektu wow, jak przy jedynce, ale wiadomo – był to kolejny kontakt z mechanizmami Legacy, które już znamy.

Gra sprawdzona na: graczach zaawansowanych, lubiących nowinki mechaniczne

Gloomhaven: Szczęki Lwa

Autor: Isaac Childres | Wydawnictwo: Albi Polska | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Dungeon Crawlerów, czy innych gier przygodowych z figurkami (lub bez) ci u nas dostatek. Mamy Descenty, Imperium Atakuje, Posiadłość Szaleństwa, Deep Madness, Zombicide… ostatnio wyszło Bloodborne (swoją drogą też polecam). Skoro jest tyle świetnych tytułów, to dlaczego mielibyśmy się skusić na Gloomhaven, któremu trzeba poświęcić pewnie 50 spotkań, by przejść całą kampanię? No, chyba że kupi się Gloomhaven: Szczęki Lwa – mniejszego i młodszego braciszka tego kolosa. Gloomhaven to takie trochę MMORPG na planszy – w większości przypadków wchodzisz do lokacji i musisz wytłuc wszystkich przeciwników. I w tym tłuczeniu jest najlepsza zabawa i najfajniejsze mechanizmy – przede wszystkim świetny system zarządzania ręką kart akcji, które definiują nasze możliwości, i poziom zmęczenia. Każdy fan gier taktycznych powinien go docenić.

Dodam, że Gloomhaven: Szczęki Lwa ma świetny samouczek, w którym przez pierwsze scenariusze, poza poznawaniem fabuły, uczymy się grać, bo stopniowo pojawiają się nowe mechanizmy, co czyni z tej gry świetny pomysł na prezent dla dość świeżych (no, może niekoniecznie wcale niegrających) graczy.

Gra sprawdzona na: graczach zaawansowanych, fanach przygodówek

Dune

Autor: Bill Eberle, Jack Kittredge, Peter Olotka | Wydawnictwo: Gale Force Nine | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Temat dość gorący w ostatnich tygodniach, chociaż mam wrażenie, że szybko wygasł. Premiera filmu zrobiła swoje i oczywiście podzieliła fanów Diuny na zwolenników i przeciwników dzieła Denisa Villeneuve’a. Mnie film zdecydowanie się podobał. Jednak gra, którą chciałbym wam polecić, wiele z filmem wspólnego nie ma, bo całość została stworzona na długo przed jego premierą. Oryginalna gra 40 lat temu, a jej odświeżona wersja w 2019.

Dlaczego więc ją polecamy? Właśnie ze względu na duże zainteresowanie światem Diuny i to, że to po prostu świetny tytuł – głęboka, skomplikowana i bardzo ciekawa strategia, z dużą dawką negatywnej interakcji, walki i, co najważniejsze – świetnym przeniesieniem tematu do mechaniki, co zdarza się wcale nie tak często.

Gra sprawdzona na: graczach zaawansowanych, niedzielnych graczach, fanach diuny i świeżakach w temacie

Gry dla dwóch osób

Aeon’s End (seria)

Autor: Stan Kordonskiy | Wydawnictwo: Ogry Games | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Od wieków pary borykają się z jednym, wielkim problemem. W co zagrać, skoro dużo gier jest przeznaczona do 4 osób i się przy tym nie powybijać? Tutaj zawsze, na zawsze, na wieki wieków odpowiedzią będzie Aeon’s End! Jest to kooperacyjna gra karciana z mechaniką budowania talii bez losowości.

W grze wcielamy się w rolę magów, którzy chronią Gravehold przed atakami arcywrogów zwanych Nemezis. W trakcie rozgrywki będziemy rozbudowywać nasze talie o karty z rynku. Oprócz tego każdy mag posiada swoją unikatową zdolność, która określać będzie jego rolę w drużynie. Tytuł ten idealnie nadaje się dla par, ponieważ z doświadczenia redakcji wiemy, że gra działa najlepiej na dwie osoby i wymaga od obojga osób maksymalnego dogadania się, a wspólny wróg i jasno określony cel idealnie ku temu sprzyjają.

Gra sprawdzona na: Najlepszej planszówkowej parze

7 Cudów Świata: Pojedynek

Autor: Antoine Bauza, Bruno Cathala | Wydawnictwo: Rebel | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Grybezprądu.eu

Poleciliśmy już grę dla graczy zaawansowanych, a co z parami, które dopiero zaczynają przygodę z planszówkami? Nic trudnego, bo tutaj na ratunek przychodzi bardzo sprytna seria, która spodoba się i graczom zaawansowanym, i tym, którzy dopiero zaczynają. Nie przedłużając, mowa tutaj o grze 7 Cudów Świata w wersji dwuosobowej. Mniejsza odsłona nie tylko skupia się na tym, co najlepsze w jej dużej odsłonie, ale kondensuje rozgrywkę do samej śmietanki.

7 Cudów Świata: Pojedynek to kolejna karcianka na naszej liście. Odpowiednio zagrywając karty, rozbudowujemy naszą cywilizację, gromadzimy wojsko i rozwijamy technologię, aby finalnie zostać zwycięską cywilizacją. Może brzmi to bardzo prosto, ale musicie nam uwierzyć, że rozgrywka daje naprawdę dużo frajdy.

Gra sprawdzona na: Dwóch zaawansowanych graczach, którzy nie przepadają za prostymi grami

Skytear

Autor: Giacomo Neri, Riccardo Parmeggiani, Riccardo Neri | Wydawnictwo: Czacha Games | BGG, GramywPlanszówki.pl | Grę kupisz: Aleplanszówki.pl

Ostatnia pozycja przeznaczona jest dla graczy… komputerowych. Dziwne? A jakże! Ci, którzy grają w gry elektroniczne, na pewno kojarzą gry typu MOBA z League of Legends oraz DOTA na czele. Jeśli jednak uważacie, że “kąkuter” w końcu trzeba odstawić albo po prostu macie dzieci, które chcecie odciągnąć od ekranów monitorów, ta pozycja jest godna rozważenia.

Skytear to przeniesienie na planszę wcześniej przytoczonego gatunku gier MOBA. W trakcie gry wcielamy się w jedną z dwóch (a nawet i opcjonalnie więcej) stron i walczymy ze sobą, kontrolując przy tym stworki zwane minionami oraz bohaterów. Wygrać można na wiele sposobów: poprzez zrealizowanie celów, zniszczenie wież przeciwnika i inne. Nie zabraknie tu również bossa, którego kontrola pozwoli jednej ze stron ułatwić sobie drogę do zwycięstwa, a szczegółowe figurki aż proszą się o ich pomalowanie!

Gra sprawdzona na: graczach komputerowych, graczach MOBA, graczach zaawansowanych

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments