-
Unboxing – Weather Machine
Weather Machine to euro-kolos od Portal Games, a oryginalnie od Eagle-Gryphon Games, autorstwa Vitala Lacerdy, zilustrowana przez Iana O’Toole’a. Vital, jak to ma w zwyczaju, stworzył kolosa, który poza tym, że jest ciężkim i potężnym sucharkiem – jest wykonany w bardzo wysokiej jakości, świetnie również pod względem graficznym.…
-
Koty
Jeśli kiedykolwiek miałbym odpowiedzieć na pytanie, co jest sztandarowym tytułem Nasza Księgarnia, z całą pewnością wskazałbym Sen. Dzięki przystępnym zasadom tytuł ten jest niesamowicie grywalny dla początkujących graczy, jak i też dla tych zaawansowanych, o czym miałem okazję się przekonać…
-
Królestwa Północy: Gniew Latarni
Królestwa Północy to seria, która już dawno opuściła zimne kraje i zawitała w niejednym zakątku świata. Zwiedzaliśmy już Rzym, Egipt, odwiedziliśmy Azję. Co więc mogą jeszcze przynieść kolejne dodatki? Ano tryb solo. Ale zaraz, przecież już jest tryb solo, to co on nabrał, że gada od rzeczy?…
-
Virtu – sztuka rządzenia
Dla polskiego wydawcy uczestniczenie w globalnej akcji wydania gry tego samego dnia, gdy wychodzi na całym świecie, jest akcją ryzykowną. Bo rynek płytki, a w kryzysie jeszcze płytszy. Może lepiej odczekać, zobaczyć jak się przyjmie w innych krajach. Virtu nie miało jakiejś szałowej…
-
Zombicide 2 ed. Waszyngton Z.C + Miejskie Legendy
Halloween za nami, listopad jak zwykle mrocznawy, bo już pochmurnie i deszczowo (chociaż pewnie z tym różnie, zależnie od tego, z którego miejsca czytacie moją radosną twórczość), ale jeszcze nieśnieżnie — jak to o tej porze roku — więc pora wydaje się idealna, by powrócić do zombiaków w grze Zombicide 2 ed.…
-
Rzut oka na Zgliszcza Potęgi – starter do Genesys
Twilight Imperium wielką grą jest. Z tym stwierdzeniem zgodzi się ogromna ilość graczy planszowych z całego świata. Wielka gra ma w tym wypadku dwojakie znaczenie. Z jednej strony może się odnosić do estymy, jaką się cieszy, z drugiej do jej rozmachu i długości pojedynczej…
-
Miasta Luny
Jesienią jak to jesienią: sezon nowości pikuje, nowości na liście życzeń coraz więcej, a na zdjęciach Miasta Luny wyglądają jak lekko nieświeży pasztet (takie kolory, co zrobisz). Do recenzowania tego tytułu zabrałem się bardziej z poczucia obowiązku niż z jakiejś szczególnej podniety, i niczym…
-
Twilight Inscription
Twilight Imperium to wielka gra pod wieloma aspektami. Pudło jest duże, gra zajmuje sporo miejsca na stole, czas rozgrywki jest niesamowicie długi, przez to znalezienie terminów i ludzi jest cholernie trudne. Nic więc dziwnego, że Twilight doczekał się, nazwijmy to, braciszka, który może nie jest…
-
Overboss
Lata 90. XX wieku to okres, w którym wiele się działo w elektronice i branży rozrywkowej. Gry przeżywały swoją erę rozkwitu. Na polskim rynku widywać można było podróbki konsoli Nintendo, w kinach stały automaty do gier. Do dziś w pamięci mam wspomnienia o chodzeniu do takiego…
-
Unboxing – Virtu
Pierwszy raz od bardzo dawna wrzucenie przeglądu zawartości pudełka gry, będzie rzeczywiście bardzo cenne. Nie dość, że w Polsce prezentowana gra jest totalną nowością, to również na świecie niewiele osób w nią zagrało. Są oczywiście fotki w necie, ale wcale nie ma ich za wiele. No nic. Jestem tym…
-
Wyniki konkursu Planszowa Gra Roku 2022
Tegoroczna edycja konkursu Planszowa Gra Roku dobiegła końca. W tym roku wyjątkowa, bo organizowana przez nową ekipę, która zważając na to, w jakich okolicznościach i w jakim czasie przejęła nagrodę, muszę przyznać, że ogarnęła temat bardzo dobrze. Do największych sukcesów muszę zaliczyć widoczność nagrody w internecie…
-
Aeons End: Pogrzebane Sekrety
Seria Aeon’s End gości na naszym blogu regularnie, dlatego bez zbędnych zapowiedzi chcę zaprosić Was do recenzji ostatniego dodatku — Pogrzebane Sekrety. Zawartość W pudełku dodatku, który rozmiarami nie różni się od poprzedników, znajdziemy dużo kart. Powiedziałbym, że więcej, niż zazwyczaj, ale kosztem braku nowego…
-
Suburbia
Nie zdradzę chyba żadnej tajemnicy, że obecne wydanie Suburbii nie jest oczywiście rynkową nowością. To po prostu nowa edycja dobrze znanej gry, również na polskim rynku. Co prawda minęło już 10 lat od jej premiery, a mimo wszystko nie każdy miał okazję zagrać, czy nawet słyszeć…
-
Tindaya
Niespodziewany sukces gry Spirit Island, zasłużony zresztą, zmobilizował co ambitniejszych twórców do podążenia tą ścieżką ze swoimi pomysłami. Tak bowiem tłumaczę sobie pewne podobieństwo założeń do Tindayi. Zarządzamy tu jednym z plemion, które żyły na Wyspach Kanaryjskich przed nadejściem Hiszpanów, a właściwie staramy się przetrwać, by nie zostać…
-
Zaproszenie na Festiwal aleGRAMY 2022
Trochę już o tym wydarzeniu pisaliśmy w social mediach, ale jednak warto zebrać wszystko w jednym miejscu, skondensować rozrzucone informacje i zaserwować je wam właśnie w formie takiego zbiorczego wpisu. Festiwal aleGRAMY powstał z potrzeby, w związku z przeniesieniem Targów Gra i Zabawa (w tym Festiwalu Gramy)…
-
Kingdomino: Prehistoria
W naszym hobby istnieją tytuły, które wypadałoby posiadać w swojej kolekcji. Są to między innymi Dixit, kultowe pociągi, czy chociażby Kingdomino. Co prawda regał nie jest z gumy, a gdybyśmy chcieli mieć wszystkie części i wariacje tych kultowych tytułów, trzeba by poświęcić na to sporo miejsca. W tej recenzji cofniemy…
-
Messina 1347
Podjęcie tematu największej epidemii w dziejach ludzkości z samego założenia nie powinno spotkać się z entuzjazmem potencjalnych klientów. Szczególnie teraz, kiedy na hasło pandemia przewracamy oczami, a doniesienia o kolejnych obostrzeniach i ewentualnej izolacji wywołują mdłości. Nie wiem, czy autorzy wykazali się szczególną odwagą, żeby wpleść…
-
Nasz pierwszy raz
Kiedyś musiał być ten pierwszy raz, co nie? Przyznajcie się, kiedy wy pierwszy raz zagraliście w grę planszową i która to była gra. Ale mówię o takiej pierwszej poważnej, a nie o Talizmanie (Magii i Mieczu), czy innym Monopoly, w które zagrywaliśmy się za dzieciaka, czy nawet trochę później. Coś, co spowodowało,…
-
Massive Darkness 2: Hellscape
Dungeon crawlery to gatunek prosty i wdzięczny. Lochy, podziemia, kanały, opuszczone bazy i wioski. Tona żelastwa, mięsa armatniego, czary, fajerwerki, karabiny. Zlepek schematów, które powinny działać niezależnie od konceptu i mechanicznych założeń. Tutaj karta doda +1, tam kości określą ilość…